Jag saknar redan min mobil... :-(

Jag har ju en Nokia N95. Och jag verkligen älskar den mobilen! Den är helt perfekt för mig. Den har en suverän kamera med 5 megapixlar, bra blixt, gps, radio, mm. Jag har ett stort minneskort i den så jag får plats med massor med musik plus en ljudbok. Det blir jättefina bilder, så jag använder sällan min vanliga kamera.

Men nu har tyvärr en knapp på telefonen gått sönder. Det är knappen som man zoomar med när man tar kort, och samma knapp använder man också till volymen på telefonen. Förmodligen så är det mitt eget fel att den har gått sönder, för jag har tappat den på golvet och marken ett antal gånger. Men jag har den försäkrad, så det kostar bara självrisken för att få den fixad.


image2354


Lämnade in telefonen på Phone House för reparation i torsdags.
Och det kunde ta upp till fyra veckor... Nu har det gått två dagar och jag saknar redan min telefon. Jag har nu Borzkos gamla mobil. Jag har ingen av mina gamla kvar, för de har jag sålt. Nu har jag en Sony Ericsson K510i. Men den är inte rolig att ha...

När jag skulle lägga in musik så fick jag bara plats med ett par låtar, för det går inte att sätta i minneskort i den... Och inte finns det någon radio... Och ingen blixt... Och kameran är på 1,3 megapixlar... :-(



image2355


Så jag får väl fotografera med min vanliga kamera nu ett tag framöver...
Och så hittade jag en gammal liten radio som jag har lagt i jackfickan... Och mobilblogginläggen kommer det bli mycket dålig kvalitét på ett tag framöver...

Kommentarer
Postat av: NN

Hej Bim, detta har inget med inlägget att göra ;)

Är du vegetarian pga av djuren, eller av andra skäl? Varför?

Och är du miljömedveten? Minns att du skrev att du satte på vattenkokaren stup i kvarten? Snälla Bim alla måste bidra till att göra världen mer miljövänlig om du vill se dina barnbarnsbarn. Eftersom du inte behöver vattnet alltid, du kan göra en termos med kaffe i! :-D
Små bäckar små....Jag har själv blivit mer aktiv i sådana frågor nu, förut tänkte jag " äh vad spelar min insats för roll" men nu äter jag t.ex. inte kött, och försöker äta så vegetariskt som möjligt (svårt med mjölkprodukter)Hur gör du med mjölkprodukter? Jag gör det dock för att jag är en sån djurvän :)

2008-02-09 @ 11:16:49
Postat av: Lexie

Sony Ericsson är bättre än nokia tycker jag :D

2008-02-09 @ 11:26:04
URL: http://musicofc.blogg.se
Postat av: Bim

---> NN: Nej jag är inte vegetarian varken på grund av djuren eller miljön. Jag har ätit vegetarisk kost i ett år och tre månader ungefär nu. Och enbart för att jag trodde att jag skulle bli bättre i mina leder. Jag trodde att jag hade reumatiskt i mina leder, och många reumatiker mår bättre när de slutar att äta kött. Men nu vet jag att det är artros jag har i lederna, och då gör det ingen skillnad. Jag har i alla fall inte märkt någon förbättring på den här tiden. Tvärtom. Jag är mycket sämre nu.

Jag är inte speciellt mycket djurvän. Och inte faktiskt miljövän heller. I och för sig trivs jag med att inte äta kött, så jag kanske fortsätter så. Har inte bestämt det än. Mjölkprodukter äter jag och det tänker jag fortsätta med. Och även fisk och skaldjur.

Har inte heller tänkt ändra mitt leverne vad det gäller el. Jag tycker att stora länder, stora stater, stora fabriker, stora företag, måste istället göra sitt. Inte vi små människor.

2008-02-09 @ 11:35:02
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Lexie: Jag har haft många Nokia och några Sony Ericsson. Tycker nog att de är lika bra. Men den bästa jag har haft är min Nokia N95.

2008-02-09 @ 11:35:48
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Sofie

HAHA
Snacka om I-landsproblem :D
Hoppas iaf. att det reder sig med mobilen, snart så att du inte går under helt o hållet. ;) Ha en bra helg!

2008-02-09 @ 16:32:17
URL: http://sofiejagar.blogg.se
Postat av: Bim

---> Sofie: Ja, det klart att det är ett litet larvigt lyxproblem! ;-D

2008-02-09 @ 16:37:15
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0