Dagens Dagbok - Tisdagen den 1 juli 2008 - Morgonen.

I morse så larmade mobilen klockan sju. Och då gick jag upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Efter det så blev det frukost, fika, och nyhetsläsning i datorn.


Dom övriga tre familjemedlemmarna var inte hemma, och hade åkt till sina jobb. Borzko hade gått upp klockan fem och åkt till jobbet.


Jimmy hade gått upp klockan sex, för han har ändrad arbetstid ett tag framöver. Han brukar ju jobba mellan sex och tre, men nu ska han jobba mellan sju och fyra.


Jenny kom ju hem hit och sov i går, för att överhuvudtaget komma till jobbet... För det är ju liksom busstrejk nu... Hon jobbar mellan sju och fyra i sex dagar framåt nu, och sover hon här så kan hon ju få skjuts av Jimmy på morgnarna i fyra dagar framåt. Och i helgen så kan ju kanske jag vara snäll och skjutsa...


Nu är klockan nio, och här lyser solen från en klarblå himmel. Det är sjutton grader varmt i skuggan, men det verkar blåsa en hel del. Jag ska nog ta och packa min badväska och åka iväg en sväng till stranden tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0