"Medan segern firades - Min mammas historia" av Jens Orback.



---------    

Recension av boken: "Medan segern firades - Min mammas historia" av Jens Orback. (Genre: Svensk Skönlitteratur / Dokumentär.)  

---------   


"Mammas berättelse från barndomen kommer aldrig längre än till den 13 mars 1945. När hon har berättat att ryska soldater sparkade upp dörren till deras hem och att hon hängde den grå ytterrocken över sin fars axlar, spricker rösten. Och jag vill inte fråga, för en son vill inte veta och inte se sin mamma dölja sitt ansikte i händerna.

Men jag måste få mer ur mamma. För den uppgiften är jag inte särskilt lämpad. Det blir en resa utan givet slut.

Jens Orback berättar här personligt och gripande om vad som hände hans mamma Katja under andra världskrigets slut när ryska styrkor intog Tyskland."


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se.


---------  


Ytterligare en dokumentär bok... Och ytterligare en som inte grep tag i mig... Tyvärr. Jag tycker i och för sig att Jens Orback skriver bra. Och det är ju givetvis ett intressant ämne. Men jag tycker ändå inte att boken ger mig något. ///Bim.  

---------   

Betyg:  2,5 av 5.  

---------    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0