"Alla de stillsamma döda" av Anna Jansson.



---------    

Recension av boken: "Alla de stillsamma döda" av Anna Jansson. (Genre: Svensk Skönlitteratur / Kriminalroman.)  

---------

"När hon vaknar är allt mörkt omkring henne. Hon känner smärtan i hela kroppen. Men här finns någon mera i mörkret. Maria Wern sträcker ut handen och rör vid personen bredvid sig. Kroppen känns slapp - en död människa.
En man har anmälts försvunnen. Hustrun söker upp Maria Wern, som avancerat till kriminalinspektör. Det som från början verkar vara ett rutinärende utvecklas med skrämmande hastighet till en av de värsta utredningar länskrim ställts inför. Med minskade resurser och under svår tidspress söker man en mördare.

Anna Jansson är född 1958 i Visby. Hon arbetar som sjuksköterska i Örebro och är bosatt i Vintrosa tillsammans med sin man och sina tre barn. Efter att ha publicerat ett antal kriminalnoveller - några prisbelönade - debuterade hon våren 2000 med romanen Stum sitter guden. Det var en debut som lät tala om sig och polisassistent Maria Wern blev en ny bekantskap i spänningslitteraturen. "

(Kopierat från adlibris.se)

---------  

För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se. 

---------   


Läste Anna Janssons första bok: "Stum sitter guden" för lite drygt en månad sen, och recenserade den i det här inlägget.

Jag tyckte att den här boken, hennes andra bok, också var bra. Men lite sämre än den första.

Har köpt även hennes tredje bok, så jag får väl se vad jag tycker om den. 

/// Bim.  

---------   

Betyg: 3 av 5.  

---------   


Kommentarer
Postat av: Josefin

Det var den här boken jag missat helt så jag kan inte säga vad jag tycker. Jag ska läsa den ,men inte hunnit än (sedan blir det ju så vimsigt när man ska hoppa tillbaka i handlingen).



Men du kommer kanske att tycka att de andra böckerna är bättre? Vi får se :)



Kramar

2008-06-19 @ 22:35:41
Postat av: Bim

---> Josefin: Absolut! Vi får se vad jag tycker om trean! Men den kommer jag inte att läsa nu. Om du läser den här, så skriv gärna vad du tyckte! Kram!

2008-06-19 @ 23:00:42
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0