Bim Frågar - 080623 - Bästa Filmen.
Bim Frågar - 080623.
Bim Frågar om Den Bästa Filmen som du har sett!
Vilken är den absolut bästa film du har sett någonsin?
Ja, jag blev lite inspirerad av bokfrågan i går,
så nu vill jag veta vilken den allra bästa filmen är!
Om det är omöjligt att säga, så räkna
upp några stycken bra filmer!
Ondskan är bra, bäst är nog bakgrunden och det det handlar om...
Annars är Final Destination filmerna rätt bra fast bäst av dom är 3:an. :)
The Notebook, typisk tjejfilm.
The Eternal Sunshine Of The Spotless Mind, The Jacket, The 9:th gate, American Gangster, Will Hunting, The Departed.
Den Gröna Milen, An American Crime, Con Air, The Butterfly Effect, The Fountain, Requiem For a Dream, Gone With The Wind. Komedier gillar jag sällan men Liar Liar och Ace Ventura samt MR Beans Semester var fantastiskt roliga.
Strange days!
Black Jack, den filmen älskar jag verkligen! Sedan Änglagårdfilmerna. Oj va bra dom är :)
Gudfadern (den första filmen, ren magi från börjar till slut, spännande, stämningsfull, den har allt!)
Das boot (tysk krigsfilm o livet på en u-båt, hur bra som helst, man riktigt känner klaustrofobin och ledan, rädslan och spänningen de upplever. Och så får man sig en total upplevelse av krigets meningslöshet. Ledmotivet är kanonbra också, precis som i de andra filmerna jag radar upp här).
Ömhetsbevis (charmig, rolig och känslosam. Jag har sett den flera gånger ochkommer att se den flera gånger till).
Av svenska filmer gillar jag Black Jack, den har en speciell känsla, jag är uppvuxen i Gävle och känner igen mig i stämning och miljö, de har verkligen lyckats fånga både ock. Annars gillar jag inte Colin Nutley.
Och du, fy vilket oväder vi hade i natt!
Das Boot
Con Air
The Village
Mitt Afrika
Broarna över Madison County (om man vill gråta ihjäl sig)
Det var de jag kom på såhär på direkten, har dock sett så mycket att jag säkert glömt hälften.
---> Julia: Ondskan är jättebra, både som film och som bok.
Final Destination-filmerna gillar jag jättemycket. Men jag tycker nog ettan är bäst.
---> Nina: The Notebook har jag aldrig ens hört talas om. Ska nog ta och kolla upp den.
---> Lustgas: Av alla dom sex filmerna du nämner, så har jag bara sett American Gangster, men den tyckte jag också var bra. Ska nog ta och kolla upp dom andra filmerna också.
---> Duvan: Den Gröna Milen är jättebra, och likaså The Butterfly Effect.
Con Air har jag för mig var rätt så bra.
Mr Beans Semester tyckte jag var sådär.
Resten av filmerna tror jag faktiskt inte att jag har sett. Men jag kanske ska ta och kolla upp dom.
---> Therése: Har inte hört talas om den heller. Men ska nog ta och kolla upp den också.
---> Josefin: Håller med dig. Älskar Colin Nutleys filmer. Och Black Jack är nog den allra bästa! :-)
---> Annebelle: Gudfadern tyckte jag var bra, men inte mer än bra. Inte jättebra som alla andra tycker. Men det var många, många år sedan jag såg den.
Das Boot har jag inte sett.
Ömhetsbevis vet jag att jag älskade när jag såg den för många år sen. Grät floder har jag för mig att jag gjorde...
Black Jack är underbar. Men jag gillar i och för sig alla Colin Nutleys filmer.
Ja, det var ett djävla oväder i natt... :-(
---> En Mölnbobos Liv: Con Air har jag för mig var rätt så bra. Broarna över Madison County har jag också för mig var bra. Resten av filmerna har jag inte sett.
Borta med vinden! Ingen tvekan om saken, det är min favoritbok och min favoritfilm. :)
---> Natta: Okej. Boken har jag inte läst. Filmen såg jag för många år sen, men jag har för mig att jag inte tyckte att den var särskilt bra.
Utan tvekan Gladiator. Här finns inga ord, bara kärlek.
---> Emmelie: Ja, det är faktiskt en himla bra film.