Blodgivningen - 2008-06-19.

                   


Ja, blodgivningen gick bra i dag. Det var ett helt år sedan jag lämnade blod senast, och det beror på att jag har tatuerat mig två gånger sen sist, och det måste gå ett halvår efter tatueringstillfället till blodgivningen.

Jag hade lågt och bra blodtryck som vanligt, och ett bra blodvärde hade jag också.

Mitt inlägg i går, inspirerade åtminstone en av mina bloggläsare, Ida, att anmäla sig som blodgivare. Bra Ida! Kanske fler blir inspirerade i dag?
Läs gärna Idas inlägg här.

Om det är någon som funderar på det här med blodgivning, så finns all information på
hemsidan GeBlod.nu. Annars så kan ni gärna fråga mig. Jag har varit blodgivare sedan jag var 18 år, i snart 30 år nu. Med uppehåll för barnafödande och amning bara. Och även för tatuering, piercing, och vissa utlandsresor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0