Dagens Dagbok - Måndagen den 16 juni 2008 - Förmiddagen.

Kom till Apoteket med mina recept prick klockan nio när dom öppnade. Och sen så tog det fyrtiofem minuter där... Förstår inte varför det alltid ska ta så himla lång tid där! Jag köpte mina mini-piller för ett år framåt. Jag köpte min Artros-medicin, Glukosamin, för ett halvår framåt. Och jag köpte mina ögondroppar för ett halvår framåt. Och det gick på 1.450:- kronor... :-( Inte kul att betala, men välbehövligt.


Sen så väntade jag in min Mamma. Hon kom med bussen från Örby, prick klockan tio. Och så gick vi till SynOptik för att jag skulle hjälpa henne att välja ut nya glasögon. Hon, jag, och en anställd där hjälptes sen åt att välja ut ett bra par. Tyvärr så hade dom datorstrul, så vi kunde inte beställa dom då, utan skulle komma tillbaka efter en stund.


Då gick vi till OnOff, där jag äntligen fick ett leveransdatum på min nya diskmaskin. Den kommer att levereras och installeras på tisdag, den 24 juni, mellan tolv och två.


Sen så gick vi till Axelssons, för min Mamma ville ha ett par nya shorts, att ha när vi åker till Turkiet. Hon hittade ett par snygga beigea som hon köpte. Och jag hittade två linnen och två toppar som jag köpte. 320:- för alla fyra blev det. (Bilder kommer i separat inlägg.)


Efter det så gick vi och fikade. Vi gick till Café di Corno som ligger på övervåningen. Satt sen där ett bra tag i deras sköna fåtöljer, och fikade och pratade. (Bild på Mamma kommer i separat inlägg.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0