Dagens Dagbok - Måndagen den 30 juni 2008 - Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med Sex Fotografier.)

Jenny och gick iväg hemifrån vid kvart över tio, mot Centrum och mot ersättningsbussarna in mot stan.


Tråkigt väder när vi åkte, men inget regn, så vi tog inget paraply, och det fick vi ju ångra senare...





Vi åkte till T-Centralen, och lämnade in Jennys stora väska på effektförvaringen på Åhléns först.


Sen så gick vi runt i många, många affärer inne i City. Jenny handlade en hel del grejer. Vad hon handlade kommer säkert på både text och bild i hennes blogg senare.


Jag handlade faktiskt ingenting alls i dag.


Vid elvatiden så kom regnet... Och det regnade ju inte direkt lite heller. Det ösregnade något otroligt, så att regnet bara vräkte ner. Och vi hade ju, som sagt var, inget paraply. Så vi blev rätt så blöta när vi sprang mellan affärerna.





Vid tolvtiden så gick vi och lunchade. Det blev John Chris även den här gången. Men den här gången blev det ingen sallad, som vi åt senast, utan vi åt varsin jättemacka. Jag tog en med mozzarella, tomat och basilika. Kaffe och vatten till.





Shopping sen igen. Och sen blev det en fika vid halvtvåtiden. Åhléns var vi då på. Caffe latte för mig och cappuccino för Jenny. Och så delade vi på en stor chokladcookie och en maräng.


Och det blev även varsin glass lite senare i Gallerian.





Ännu mera shopping sen. Och sen vid halvfyratiden så skiljdes vi åt. Jenny tog pendeltåget till Södertälje för att möta upp med Jocke när han slutade jobbet, för att vara där i kväll, och sova där i natt. Själv så tog jag tunnelbanan till Gullmarsplan och sen ersättningsbussen hem till Farsta.





Kom hem vid strax efter fyra. Jimmy hade kommit hem från jobbet när jag kom hem, och han hade duschat och gjort sig i ordning. Han och jag åt middag nästan på en gång, och sen blev det en fika och en pratstund.





Sen så höll jag på och fixade och grejade med lite allt möjligt här hemma. Och så småningom så satte jag mig med datorn i köket.


Borzko kom hem från jobbet vid halvsextiden. Han åt då middag, och sen då duschade han och gjorde sig i ordning.


(Två mobilbloggade fotografier på Jenny från i dag finns längre ner i bloggen.)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilken macka!! Den såg verkligen god ut, men stor!! Ser ut som en hel limpa :-)

2008-06-30 @ 19:06:31
URL: http://jessica25.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Jessica: Ja, den var stor! Och god! Fast jag föredrar egentligen lite mörkare bröd.

2008-06-30 @ 19:13:27
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: En Mölnbobos Liv

Vi var också i stan och just när jag var klar med min anställningsintervju kl 12 så öppnade sig himlen vid Skanstull... jag, mamma och Melvin fick ta skydd på intersport :-)

2008-06-30 @ 22:01:52
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Snurran

Vad gott det såg ut, det där på sista bilden :-)

2008-06-30 @ 22:21:03
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> En Mölnbobos Liv: Ja, det regnade något helt otroligt ett tag! Läste i tidningen på nätet att det var översvämningar och trafikproblem.

2008-06-30 @ 22:43:38
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det var jättegott också! Tyvärr var det inget (som vanligt...) som jag hade lagat. Det var faktiskt något vegetariskt smakprov som vår kära husmor har fått av någon säljare, och sen givit till mig. Har faktiskt glömt bort att jag har några såna påsar i frysen. Men nu ska jag ta och äta upp dom. Det här var bara grönsaker och sås. Man ska väl egentligen ha ris/potatis/pasta eller nåt till. Men jag åt bara så där.

2008-06-30 @ 22:45:33
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0