Dagens Dagbok - Tisdagen den 17 juni 2008 - Förmiddagen.

Sen så satt jag hos frissan, Lotta, på Susannas Hårservice i Ormkärr, Hagsätra, mellan nio och tolv. Jag gjorde det som jag alltid gör: helblekte håret, klippte det jättekort, färgade ögonfransar och ögonbryn, och noppade ögonbryn. Det gick på, med min rabatt, åttahundra kronor.


Jag blev ju lite besviken på mig själv... Jag hade ju verkligen tänkt mig att färga det svart i dag. Jag har velat testa det i flera år nu. Och hade tänkt göra det nu, för det är ju klart lättare att vänja sig när man är ledig och inte träffar alla på jobbet. Men så fegade jag ur igen... Nu ska jag sluta att snacka om det, för det kommer aldrig att bli av...


Kul som alltid, var det i alla fall att träffa Lotta. Hon är ju min vän, och före detta granne. Vi ses ju aldrig annars nu, men vi ses i alla fall var sjätte till åttonde vecka när jag fixar håret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0