Det blev visst ännu en lista i dag! ;-)

Hittade den här "listan" hos Snurran och den verkade rolig att göra.

Ta fram mobilens adressbok och var ärlig nu... Det var jag!
Jag utmanar er alla som tycker den verkar kul!

Har du pussat nummer 2?
Nej, men kramat henne har jag gjort många gånger, för det är en före detta chef som jag tyckte mycket om.

Vad har du för relation med nummer 20?
Jag är deras dotter och dom är mina föräldrar!

När ska du träffa nummer 30?
Kanske senare i kväll, eller så blir det i morgon bitti. Det beror på hur sent han kommer hem, för det är min son.

Är nummer 18 söt?
Njae, nummer 18 är ju ingen person, utan en kvällstidning!

Vad var ditt första intryck av nummer 13?
Oj, det kommer jag inte ihåg. Säkerligen rätt så bra, det är en av mina jobbarkompisar.

Gillar du nummer 14?
Det är mitt mobilabonnemangs kundtjänst, och dom är ju bra att ha ibland.

Har du träffat nummer 3 den senaste månaden?
Ja, för två veckor sen senast, på avslutningen, för det är också en av mina jobbarkompisar.

När ska du träffa nummer 26 nästa gång?
Förmodligen på måndag. Det är min dotter, och vi kanske ska ha en Mamma-Dotter-Dag ihop då.

Är du nära vän med nummer 23?
Ja, med alla fyra på nummer 23, för det är vårt eget hemnummer!

Har du gått på bio med nummer 4?
Ja, det har jag gjort, flera gånger, för det är min syster. Men det var väldigt länge sedan nu.

Skulle du kunna gå ut med nummer 35?
Njae, det är ju en av Jimmys kompisar, så det kanske inte vore så passande...

Vad pratar du och nummer 5 oftast om?
Det är en av mina favoriter inom bloggvärlden, Angela, så vi har bara "pratat" på nätet.

Skulle du kunna ge nummer 9 en kram?
Ja, i alla fall personalen som jobbar där, för det är numret som jag mms:ar mina mobilbloggsinlägg till.

Vad har du och nummer 24 för relation?
Vi har en Läkare-Patient-relation, för det är min hudläkare.

Vad skulle du vilja göra med nummer 25?
Få hjälp när jag inte mår bra, för det är numret till min Husläkare.

Vad är det bästa med nummer 8?
Att man kan få reda på vem som äger en viss bil, eftersom det är numret till bilregistret.

Brukar du och nummer 16 träffas?
Ja, fast det blir bara några gånger om året. Senast jag såg henne, min moster, var på födelsedagsfirande i mars.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Jag gillade den här listan, för man kan få så skilda svar från alla :-) Enkel och "oförarglig" Kul att du gjorde den :-D

2008-06-28 @ 20:45:06
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, jag hade ju precis gjort en lista, men jag tyckte den här var kul också! :-)

2008-06-28 @ 20:50:38
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Petra

Denna var kul :) Jag tog med mig den och har just skickat upp mina svar :)

2008-06-28 @ 20:56:36
URL: http://www.morgonsol.com
Postat av: Bim

---> Petra: Då ska jag kolla in dina! :-)

2008-06-28 @ 21:07:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Duvan

Den gjorde jag också!

2008-06-28 @ 21:43:20
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Duvan: Jag såg det! ;-)

2008-06-28 @ 22:54:32
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: jenna

kan inte du berätta lite om vad du har gjort i ditt liv? varför du inte gick på gymnasiet? hur många pojkvänner du har haft? något speciellt roligt/tråkigt som har hänt dig? skulle vara intressant att veta faktiskt =)

2008-06-28 @ 23:03:53
Postat av: Bim

---> Jenna: Oj! Vilka frågor! Jag har ju haft frågestunder förut. Till exempel här:



http://bimkullin.se/2008/april/och-har-kommer-alla-svaren-pa-fragorna-fran-inlagg.aspx



då alla fick fråga vad dom ville. Men det kanske vore dags igen eller?



Lite snabbt kan jag väl svara nu i alla fall:



Började jobba efter nian direkt. Flyttade hemifrån när jag var nitton. Fick mitt första barn när jag var tjugosex.



Jag har alltid ångrat att jag inte gick gymnasiet. Jag var dum, lat, skoltrött, och ville jobba istället...



Min första kille hade jag när jag var sexton. Hade sen bara korta förbindelser ända tills jag var tjugotvå. Under dom sex åren hade jag kanske lite för många pojkvänner, men det var ju det glada sjuttiotalet då. Sen bodde jag ihop och var förlovad med en kille i två år. Och efter det så träffade jag min man, och vi har varit ihop i tjugotre år.



Massor med roligt och tråkigt har hänt mig under åren givetvis. Men inget extremt varken roligt eller tråkigt.



Ska kanske börja blogga om mitt liv? I typ en serie? Några år per inlägg? Eller?

2008-06-28 @ 23:17:03
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: jenna

okej! intressant att veta =), ja det vore ju kul man får veta mycket om ditt liv nu, men samtidigt så är det alltid spännande att veta vad som har hänt dig förut. och vad som har format dig till den person du är idag :). men aa det var en bra idè! att du skulle berätta lite mer ingående om dina olika perioder, som innan du fick dina barn måste det ha hänt massa i ditt liv också. =D

2008-06-29 @ 00:01:05
Postat av: Bim

--- > Jenna: Ja, det är något som jag har funderat på i flera år, ända sedan 2004 när en god bloggvän till mig skrev om sitt liv, från födelsen fram till nu. Det vore roligt att ha för min egen del mest, men också säkert för en del andra. Jag ska nog ta tag i det här nu.

2008-06-29 @ 09:13:28
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0