Midsommarafton 2008.



Ja, nu så är det då Midsommarafton.
Det känns faktiskt lite konstigt att vara hemma i stan, och inte på Landet. Som jag har skrivit förut så köpte ju min Mamma och Pappa Landet när jag var 7 år, och sålde det i år när jag är 47 år. Och minst 35 av dom 40 åren så har jag firat ute på Landet. Dom åren som jag inte har varit där, då har jag varit på någon annans landställe.

Jag har ju även firat med mina barn dom flesta åren av dom senaste 20 åren. Det är väl något år, nu på senare tid, som något barn inte har varit med. Men en av dom har alltid varit med. Men i år så firar dom båda två på andra håll.

Så det känns lite vemodigt... Inget Landet... Och inga barn...

Men, men, inget att deppa ner sig för! Livet måste kunna förändras. Landet är nu sålt, och det är bara att acceptera. Och mina älskade ungar är vuxna, och skapar sig egna traditioner.

Jimmy är ute på en kompis föräldrars landställe hela helgen, tillsammans med några vänner. Han har det säkert jättebra och roligt där.

Jenny är med Jocke. Han har Tindra den här helgen. Så i dag så ska dom alla tre fira tillsammans med Jockes Mamma, och flera ur Jockes släkt, och dom får säkert jättetrevligt.

Borzko och jag hade bara tänkt vara hemma, och förmodligen så hade vi då bjudit hit min Mamma och Pappa. Men sen så hörde min syster av sig, och så bjöd hon hem mig och Borzko, plus Mamma och Pappa, hem till henne och henns sambo.

Midsommarlunch klockan halvtvå blev det. Och jag har gjort min Vitlökssill som jag ska ta med.

Borzko jobbar extra i dag, som vanligt... Han kan ju aldrig säga nej, han är alldeles för snäll. Men det blir nog bara halvdag, så han blir nog inte så sen, trodde han. Jag tar bussen hem till syrran, så kan han ta bilen sen när han kommer, så det går fortare. Så kör jag hem sen, för jag dricker ju ändå ingenting.

HA NU EN BRA MIDSOMMARAFTON NU, VAD NI ÄN GÖR!



Svara gärna på "Bim Frågar", som i dag handlar om Midsommar, längre ner.

Och vill ni ha recpet på världens godaste sill, titta längre ner för det också.

Ska ni ta det lugnt i helgen, och vill ha boktips, titta längre ner i bloggen även för det.


Men ni kan väl lika gärna scrolla ner i hela första sidans längd, vilket är femtio inlägg! :-D

(Har varit väldigt aktiv på bloggfronten dom senaste dagarna, 19 inlägg i går, 18 i förrgår, 12 i tisdags, och 10 i måndags.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0