Vilken jobbig natt jag hade i natt!

I natt blev det en jobbig natt med lite sömn... Och det är jag inte van vid, för jag har nästan alltid lätt för att somna, och sover nästan alltid väldigt bra.


Jag gick och la mig vid halvettiden i går. Och sen så låg jag och kunde inte somna först. Somnade till sen vid ungefär kvart över ett.


Vid halvtvåtiden sen så vaknade jag av att det regnade något fruktansvärt. Det var som om himlen hade öppnat sig.


Efter en stund så började det att åska och blixtra också...


Jag kunde inte somna om givetvis, och jag låg och tänkte på Jenny som skulle sluta klockan två på jobbet. Funderade på om jag skulle ge mig ut i bilen och hämta henne.


Till slut så sms:ade jag henne, och skrev att hon skulle ta en taxi hem, och att jag skulle betala den.


Vid tvåtiden så ringde Jenny och sa att det hade slutat regna och åska där, så hon skulle ta bussen hem.


Jag slumrade till lite grann, när ovädret gav med sig. Sen så väckte Jenny mig när hon kom hem vid kvart i tre.


Sen så hade jag svårt att somna igen... Och självklart så snarkade ju Borzko, och pratade i sömnen gjorde han också.


Somnade till slut igen. För att vakna när Borzkos mobil larmade klockan fem. Låg sen vaken igen och hade svårt att somna om igen.


När jag till slut somnade om igen, så vaknade jag igen klockan sex, av att den vanliga telefonen ringde. När jag väl fattade vad det var som lät, och lyckades ta mig ner till undervåningen för att svara så hade ju personen redan lagt på. Okänt nummer var det ju förstås, så jag vet inte vem det var som ringde.


Somnade sen återigen om, för att vakna när min egen mobil larmade klockan sju. Kände mig fruktansvärt trött, och ställde om den på åtta, och somnade om igen. Sen när den larmade igen klockan åtta så gick jag upp.


Jättetrött var jag, och lite ont i huvudet hade jag. Vilken natt... Typiskt att allt ska vara samma natt! Att det otroliga regnet, och åskan var samma natt som Jenny jobbade. Och att någon ska ringa fel samma morgon. Och att Borzko ska snarka och prata i sömnen. Och att jag ska ha så svårt att somna.


Men, men, jag är ju ledig i dag, så jag ska väl egentligen inte beklaga mig. Det vore ju värre om jag skulle jobba i dag!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Det lät som en jobbig natt. Det är klart att du får beklaga dig fast att du har semster :)



Det värsta är att hela dagen är förstörd när man sovit så där dåligt.



Här öser regnet ner också, men ingen åska. Det åskade lite i helgen bara. Har ni fortfarande dåligt väder?



Ha en bra dag!



Kramar

2008-06-23 @ 11:07:17
Postat av: Snurran

Till& med jag vaknade av regnet och åskan - jag som sover så in i norden hårt annars :-) Fast när ovädret drog bort somnade jag om lika fort igen som tur var. Synd att inte du också gjorde det och hoppas du får sova bättre natten som kommer! kram

2008-06-23 @ 15:51:19
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Josefin: Dagen har, konstigt nog, inte alls varit förstörd i dag. Jag har hållit igång hela dagen, så jag har inte ens hunnit med att känna mig trött. Men jag lär nog sova bra i natt... ;-)



Här var det strålande sol och varmt på förmiddagen. Sen på eftermiddagen har det kommit en hel del skurar här.



Kram!

2008-06-23 @ 19:07:38
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja du, jag lär nog sova som en sten i natt! ;-) kram

2008-06-23 @ 19:08:11
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0