Dagens Jobb - Måndagen den 26 maj 2008.

Måndag igen och jobb igen som vanligt förstås. Den här veckan så är jag först den första halvan av dagen i skalen och fixar grönsakerna. Sen så är jag den andra halvan av dagen i diskrummet och plockar disk och sköter grovdisken.


Vi serverade köttbullar med potatismos i dag. Och så vår salladsbuffé förstås.


En av kollegerna var sjuk i dag. Men vår bonusjobbare var ju hos oss, som hon är varje måndag och fredag.


Det blev en ganska så hektisk dag i diskrummet i dag. Vi fick ingen hjälp av någon i dag, bara när våra matvagnar kom tillbaka. Men allt flöt ändå på ganska så bra. Och ingenting speciellt hände.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag vickar just nu i en 4:a på en skola där "mattanterna" har vunnit en tävling - bästa maten i sverige.. och jag måste säga, efter att ha ätit där ett tag nu, att jag förstår inte hur de kunde vinna.. brukar tänka på dig och erat grönsaksutbud när jag sitter där o försöker le och säga hur gott det är för att få barnen att äta när jag egentligen bara vill gå där ifrån.. o köpa mig en burgare eller nått :-)

2008-05-26 @ 19:59:19
URL: http://jessica25.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Jessica: Vad konstigt! Att dom har vunnit för att ha bästa maten i Sverige, och du inte tycker att det är bra! Vad var det dom vann på? Vilken motivering var det?



Själva maten hos oss är nog ganska så ordinär och vanlig. Men salladsbuffén är det nog inte många som slår! Typ fyra dagar av fem så äter jag inte ens av varmrätten, utan "bara" av salladsbuffén!

2008-05-26 @ 20:05:47
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0