Dagens Dagbok - Lördagen den 1 november 2008 - Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen + Kvällen.

Mobilen larmade klockan sex i morse. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Klockan sju så gick både Borzko och Jimmy upp, och då åt vi frukost tillsammans alla tre. Alla gjorde sig sen klara, och klockan åtta så började vi med flytten.


Vi packade in alla Jennys saker, här hemifrån Farsta, i Borzkos stora lastbil. Sen så åkte Borzko och Jimmy i lastbilen, och jag i Volvon, hem till Jockes Mamma. Där hämtade vi ett matsalsbord med stolar, som Jenny och Jocke fick av henne.


Sen så åkte vi alla fyra till Södertälje, Jockes Mamma åkte i Volvon med mig. Och i Södertälje var så klart Jenny och Jocke. Vi hjälptes sen åt alla fem med att packa in alla saker i lastbilen.


När vi hade tömt hela lägenheten plus källarkontoret så åkte vi alla fem till Jennys och Jockes nya lägenhet i Tumba. Det skulle egentligen ha kommit dit en kompis till Jocke också, men tyvärr så fick han förhinder, så vi blev bara fem stycken flyttgubbar.


Vi bar upp allt till lägenheten, och ner till källaren. En paus för lunch blev det vid ettiden. Jockes Mamma och jag åkte iväg till deras lokala pizzeria, och så köpte vi med oss pizzor hem till allihopa.


När allt var uppburet så hjälptes vi åt med att få i ordning på det viktigaste. Sen vid halvfyratiden så åkte Borzko, jag, och Jockes Mamma iväg i lastbilen. Först så skjutsade vi hem Jockes Mamma hem till sig. Och sen så åkte Borzko och jag till IKEA.


Borzko och jag hade bestämt att vi ville ge Jenny och Jocke någonting för femtusen kronor till lägenheten i inflyttningspresent. Då valde Jenny och Jocke att få en soffa från IKEA som kostade femtusen kronor. Så Borzko och jag åkte till IKEA för att köpa den.


Vi köpte soffan. Och så köpte vi också, till oss själva, en ny säng plus alla tillbehör, till Jennys gamla rum, som nu blir ett gästrum.


Mycket folk var det på IKEA, och långa köer både till kassorna och till varuutlämningen, så vi kom inte tillbaka igen till Tumba förrän vid halvsextiden.


Jenny, Jocke, och Jimmy hade fortsatt att fixa i lägenheten medans vi var borta. När vi kom så ställde vi bara in alla lådorna med soffans olika delar. Sen så åkte Borzko till McDonalds och köpte middag till allihopa.


Efter maten så gjorde sig Jenny, Jocke, och Jimmy i ordning. Och vid sjutiden sen så åkte vi alla iväg. Borzko åkte lastbilen direkt hem till Farsta. Och jag körde Jenny, Jocke, och Jimmy till Hagsätra, där dom alla tre skulle på samma fest, hos Jennys jobbarkompisar (och Jockes och Jimmys före detta jobbarkompisar).


Borzko hade handlat lite gott att äta på vägen hem. Vi var hemma båda två ungefär vid halvåttatiden, efter nästan tolv timmars flyttjobb...


Vi satte oss uppe i vardagsrummet vid åttatiden. Och så tittade vi på "Stjärnor på is". Och åt och drack en massa gott.


Väldigt trötta är vi båda två, efter den långa och ansträngande (men roliga) dagen. Så det blir nog tidig sänggång för oss båda två.

(Mobilbloggade bilder från dagen finns längre ner i bloggen och också i Jennys blogg.)


Kommentarer
Postat av: Snurran

Jag får inte ihop det riktigt...fem flyttgubbar säger du, men ni borde ha varit sex? Du, Borzko, Jimmy, Jenny, Jocke och hans mamma? Eller är jag dum?

2008-11-01 @ 22:28:04
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det kanske var lite konstigt skrivet. Men Jockes Mamma har problem med en axel, och kan inte bära. Och förresten har faktiskt även Jocke problem med en axel just nu, han har muskelfästeinflammation. Han bar i och för sig ändå, vilket han nog egentligen inte borde.

2008-11-01 @ 22:36:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Oj det låter som att det varit en lång dag för er. (Även om den var rolig).

Vad gulliga ni var som köpte en soffa till dom ,jag kan förstå att de verkligen blev glada (såg i Jennys blogg tidigare att de funderat på att köpa en).



Jag har besökt farfars grav ikväll, för första gången. Jag och min sambo åkte dit ikväll (det är bara några mil bort), men jag har inte kunnat förmå mig att åka dit trots att jag velat. Så ikväll åkte vi dit. Jag var ledsen men det var väldigt fint. Lite snö (7grader kallt), alldles stjärnklart, mörkt men alla gravljus lyste upp så fint. Det känns bra att jag varit dit. Jag tänker så mycket på farfar hela tiden, fortfarande så gråter jag så gott som varje dag (det var bara veckan utomlands som jag inte grät på), men jag kan inte rå för det. Jag tror att det blir ännu värre nu med tanke på att det närmar sig jul och att det snart är ett år sedan.



Hoppas att ni har det bra i soffan efter en lång dag :)



Kramar

2008-11-01 @ 22:50:30
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, det var en lång dag i går... I dag blev det "bara" sju timmar! ;-)



Ja, dom valde mellan soffa eller diskmaskin för pengarna dom fick. Och så blev det soffa. Bästa valet tycker jag!



Det lät som en fin stund för dig i går, trots allt. Förstår att du är ledsen om det närmar sig årsdagen och jul.



Mår du bättre nu förresten? Med din förkylning alltså?



Hoppas din helg har varit bra.

Kram!!

2008-11-02 @ 18:36:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ja det var ett bra val med soffan, den var jättefin :)



Tack att du frågar, min förkylning har blivit lite bättre (peppar peppar), jag tycker verkligen att den ska försvinna snart.



Hoppas att allt är bra med dig och att huvudvärken blivit bättre. Snart är det helg igen (även om det inte känns så just nu..) :)



Kramar

2008-11-02 @ 21:29:19
Postat av: Bim

---> Josefin: Skönt att din förkylning är bättre!



Min huvudvärk är bättre!



Och du har rätt inställning! Snart är det helg igen!



Kram!



2008-11-03 @ 16:08:39
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0