Dagens Dagbok - Söndagen den 30 november 2008 - Morgonen + Förmiddagen.

Mobilen larmade klockan halvåtta i morse. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko gick upp vid halvniotiden, och genomgick sina morgonbestyr. Sen så blev det frukost, fika, och en pratstund i köket.


När Borzko sen var klar så gick han iväg till Farstahallen för att träna. Själv så hade jag tänkt att kanske ge mig ut på en liten promenad, men regnet utanför fönstret gjorde att jag avstod.


Vädret var duggregn, mörkt, grått, lite blåsigt, och cirka tre plusgrader... :-(


Höll på här hemma istället som vanligt och fixade med lite allt möjligt. Småstädade och plockade. Som alltid så gick tvättmaskinen, torktumlaren, och diskmaskinen. Varvade med lite bloggläsning och nyhetsläsning i datorn.


Vid strax före elva så gick jag iväg till Centrum. Och då hade faktiskt duggregnet försvunnit. Centrum öppnar ju tyvärr inte förrän elva på söndagar. Jag var på Åhléns, Lagerhaus, och T-Blommor, där jag köpte några små Första Advents-presenter till Jenny och Jocke, eftersom vi ska dit på fika i eftermiddag.


Hemma vid tolvtiden igen. Borzko kom strax efteråt från gymmet också. Lite lätt lunch och en fika blev det för oss båda två då.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Idag kom jag iväg på en promenad istället ;-) Klarade mig från regn också, fast jag kom iofs. inte iväg förän halv elva..

2008-11-30 @ 14:37:09
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Mimmi



så farligt är det väl inte at de inte öppnar tidigare än 11.00 en söndag :-)) !

Tänk när vi var små då stängde man 15.oo lö och öppnade på måndag.

2008-11-30 @ 16:10:09
URL: http://mymim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, vid elvatiden så var regnet borta här också. Men då hade jag varken tid eller lust längre för än promenad. ;-)

2008-11-30 @ 18:30:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Mimmi: Nej, det klart att det inte är farligt att dom öppnar elva på söndagar. Men jag är morgonpigg, och skulle helst se att Centrum öppnade klockan nio alla dagar. Och varför ska man jämföra med hur det var förr? Utvecklingen går väl framåt! ;-)

2008-11-30 @ 18:31:43
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0