Dagens Dagbok - Söndagen den 9 november 2008 - Förmiddagen + Eftermiddagen.

Och dagen blev ganska så precis som jag beskrev den inlägget som jag skrev i morse.


Jag, Borzko, och Jimmy åkte iväg vid halvtiotiden från Farsta och hem till Jenny och Jocke i Tumba. Tindra var också där.


Sen så hjälpte vi Jenny och Jocke med en hel del grejer. Borzko och Jimmy borrade en hel del, mest i taken och i badrummet. Dom satte upp lampor, duschdraperistång, hyllor och lite annat. Jag hjälpte Jenny med att lägga upp hennes gardiner i vardagsrummet och att sätta upp prydnader i köket bland annat.


Vid tolvtiden så blev det en liten paus med kaffe och mackor.


Vid ettiden så kom Jockes Mamma dit. Vi hann bara med en kort pratstund, och sen så åkte jag, Borzko, Jimmy och även Jenny, iväg.


Vi körde Jenny till McDonalds i Västberga för hon skulle även i dag jobba ett pass som skiftledare mellan två och elva.


Sen så åkte vi andra hem till min syster Anette och hennes sambo Kenneth för att fira deras födelsedagar. Kenneth fyllde 57 år i dag, och Anette fyller 51 år i morgon. Anette och jag firade även vår Pappa Yngve på Fars Dag.


Jag hade köpt böcker till alla tre. Fyra pocketböcker till Pappa, och två pocketböcker var till dom två födelsedagsfirarna.


Det kom en hel del annat folk givetvis också. Både familj, släktingar, och vänner till både Anette och Kenneth.


Vi åt och drack en massa gott. Och pratade och hade det trevligt.


Sen vid femtiden så åkte jag och Jimmy hem. Vi skjutsade hem mina föräldrar också. Borzko hade stuckit iväg vid fyratiden, och åkt hem en stund till sin Mamma.


Jimmy och jag släppte av Mamma och Pappa i Örby, och sen så åkte vi hem till Farsta. Stannade till på OKQ8 också, och tankade och fyllde på spolarvätska. Var hemma vid sextiden.

(Några bilder från dagen kommer lite senare i ett separat inlägg.)

Kommentarer
Postat av: Snurran

Det låter som en toppen-söndag! :-)

2008-11-09 @ 21:17:33
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det har faktiskt varit en toppenhelg! Lördagen var lugn med bara bokläsning och bloggning. Och söndagen var mer aktiv och social. En bra blandning alltså! :-)

2008-11-10 @ 15:39:03
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0