Utmanad av Mia och Snurran!


Ja, i förra veckan så blev jag utmanad av både Mia och Snurran med samma utmaning. Och nu har jag gjort min utmaning.

Regler:
- Sätt in dessa regler på din blogg, och länka den (eller dom) som har utmanat dig.
- Berätta 7 saker om dig själv, alldagliga eller knäppa, stora saker eller små saker, hemliga eller offentliga.
- Utmana 7 stycken i slutet av inlägget genom att nämna deras namn, och länka till dom. Låt dom också få veta att dom har blivit utmanade.


* Jag har turen och förmånen att nästan aldrig bli sjuk. Har inte varit hemma från jobbet på grund av sjukdom på över sex år nu.


* Jag älskar tatueringar. Har just nu tio stycken, men jag kommer att göra fler i framtiden. Tycker också om piercingar. Har två stycken, och har just nu inga planer på att göra fler.


* Jag har artros i mina fötter som jag har mycket problem med. Har också börjat få problem i händerna. Och jag tror att det börjar komma lite i knäna också...


* Jag har inte druckit en droppe alkohol på över fem år nu. Och jag har inga planer på att börja med det igen, för jag trivs så bra med att inte dricka något.


* Jag slutade äta kött för ungefär två år sen. Men jag äter fisk och skaldjur. Trivs med att inte äta kött, så jag tror att jag kommer att fortsätta med det också.


* Jag är ganska så lat av mig. Älskar att vara ledig och inte behöva göra någonting. Kan sitta och läsa i mina böcker i timmar. Eller sitta med datorn i timmar.


* Jag är ganska så tekniskt lagd, speciellt vad det gäller datorer och mobiler. Och i alla fall för att vara en fyrtiosjuårig mattant! ;-)


Jag utmanar:

Jenny.

Jimmy.

Jocke.

Therése.

Johanna.

Annebelle.

Josefin. (Som inte har någon blogg, utan får göra utmaningen i mina kommentarer.)


Kommentarer
Postat av: Mia

Vad kul att du antog utmaningen! :)



Du som läser mycket böcker - har du läst Stieg Larssons böcker? :) Jag köpte nämligen igår första delen i Millenium-serien, och jag tänkte om du kunde berätta lite vad du tyckte kring boken, ifall du läst den? :)



Kram!

2008-11-16 @ 10:31:17
URL: http://miizing.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Mia: Ja, jag är rätt så barnslig av mig ibland, och jag gillar dessa utmaningar och listor! ;-)



Ja, jag har läst alla tre böckerna i Stieg Larssons Millenium-triologi. Och dom är alla tre helt fantastiska!



Den första: ”Män som hatar kvinnor” läste jag innan jag började med mina bokrecensioner, så den finns inte recenserad i min blogg.



Men recensionerna på ”Flickan som lekte med elden” och ”Luftslottet som sprängdes” hittar du här: http://bimkullin.se/2006/october/flickan-som-lekte-med-elden-av-stieg-larsson.aspx och här: http://bimkullin.se/2007/june/luftslottet-som-sprangdes-av-stieg-larsson.aspx

2008-11-16 @ 10:50:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Tack för att du antog utmaningen, det mesta visste jag redan visserligen, men det är ju alltid kul ändå :-)



Mia: Jag har också läst dem (Stieg Larsson)och du har verkligen något att se fram emot! Den första var dock faktiskt lite seg att komma in i har jag för mig, det händer inte så mycket i första halvan av boken, men härda ut! Det blir absolut en höjdarbok(serie) sedan!!

2008-11-16 @ 15:13:07
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, jag gillar utmaningar! Men jag har ju inte direkt något nytt att komma med! Det lilla som jag har "hemligt" vill jag nog att det ska fortsätta att vara så! ;-)

2008-11-16 @ 15:40:29
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vad kul att du utmanat mig :)



Jag har lite bacillskräck och tvättar händerna väldigt ofta. Jag undviker att ta i handtag, räcken och liknande.



Jag tycker att det är jätteroligt att sticka halsdukar, antingen till mig själv eller till min familj.



Jag har en dum ovana innan jag går och lägger mig, jag måste kolla igenom hela lägenheten innan jag går och lägger mig. Allt i en viss ordning.



Är väldigt intresserad av det onaturliga och är övertygad om att andar finns.



Älskar choklad.



Är orolig av mig och tror oftast det värsta.



* Tror på Gud och att vi kommer till himmelen när vi dör. (Jag hoppas i alla fall att det är så).



2008-11-16 @ 16:17:58
Postat av: Bim

---> Josefin: Jättekul att du ställde upp på min utmaning! Nu har jag lärt mig en massa nytt om dig! :-D KRAM

2008-11-16 @ 16:36:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Sissel

Hur kom det sig att du slutade med alkohol? Och hur lyckades du stå emot i början? Ha det bra!

2008-11-16 @ 18:06:58
Postat av: Bim

---> Sissel: Ja, du... Det finns egentligen inget egentligt skäl till varför jag slutade att dricka... Eller så finns det tusen små, små skäl...



Jag tyckte att det kändes fel att det alltid verkade vara så viktigt att dricka till helgen. Man skulle liksom alltid göra det. Vi umgicks med ganska många människor då, och jag tyckte att vi alla drack lite för mycket. Våra barn var i dom känsliga åren i tonåren då, och jag tyckte att vi var lite dåliga förebilder ibland.



Flera i min närhet, både släktingar och vänner, drack lite för mycket ibland. Jag själv gjorde väl egentligen inte det. Men jag ville väl visa vissa att man faktiskt inte behöver dricka. Och jag ville ha kontroll. Och jag ville kunna hämta mina barn med bil om det behövdes. Och jag kände bara att det var skönt att inte dricka.



Jag hade väl egentligen bara tänkt att ta några vita månader, men det har bara fortsatt och fortsatt... Jag kanske börjar att dricka igen nån gång. Men jag känner inte för det nu. Även om vi inte nu umgås med dessa människor. Och mina barn numer är vuxna.



Det var inget svårt att stå emot. Men det var jobbigt med alla människor som hela tiden skulle ifrågasätta varför jag inte drack... Det gör vissa fortfarande...



Ha det bra du också! Du bloggar inte längre?

2008-11-16 @ 18:17:57
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: annebelle

Jag har gjort din utmaning! Kanske står där något du inte visste?

2008-11-16 @ 18:43:25
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Annebelle: Kul att du antog utmaningen! Då ska jag kolla in om jag fick veta något nytt om dig! :-)

2008-11-16 @ 18:47:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Kul att jag fick göra din utmaning trots att jag inte har någon blogg :)



Kramar

2008-11-16 @ 22:23:36
Postat av: Bim

---> Josefin: Det är ju faktiskt nästan roligast att utmana dig! För du har ju ingen egen blogg, så jag vet ju minst om dig! :-) KRAM

2008-11-17 @ 15:45:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Sissel

Okej, då förstår jag. Min mamma dricker inte heller, men det är för att hon vet att hon har stora alkoholproblem. Som tur var slapp jag uppleva det eftersom hon blev nykter för 25 år sen. Känns jätteskönt att inte ha en berusad förälder.. Vi pratade om det idag faktiskt!



Men då förstår jag varför du inte dricker just nu. Och det är ju bra!



Jo, jag bloggar lite då och då, fast privat. Har tappat stinget lite men jag kanske öppnar den någon gång.. Då kommer jag ha min blogglänk när jag kommenterar ;)

2008-11-17 @ 21:37:23
Postat av: Bim

---> Sissel: Skönt för dig att hennes problem löstes innan du föddes! Och skönt att ni kan prata om det! Förstår att du tycker det är skönt att slippa ha en berusad förälder. Det borde inga barn och ungdomar behöva att ha...



Ja, jag tycker det är så skönt att vara nykter jämt! :-)



Ja, skriv till mig om du börjar att blogga öppet igen!



Ha det så bra!

2008-11-17 @ 22:01:47
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0