Frisörimperiet i morgon.




Ja, i morgon har jag tid bokad hos Melek på Frisörimperiet i Farsta Centrum. Men jag vet faktiskt inte riktigt vad jag kommer att göra. Jo, jag ska färga ögonfransarna och ögonbrynen. Och så ska jag noppa ögonbrynen och överläppen med tråd, det vet jag.

Men vad jag ska göra med håret, det vet jag inte riktigt... Jag har ju haft håret jättekort och helblekt i så många år nu. Och egentligen så trivs jag med det, och tycker att det är snyggt. Men ändå så känner jag att jag skulle vilja göra en förändring.

Det jag känner för just nu, (jag ändrar mig ju hela tiden), det är att ha det lite halvlångt och lite uppklippt. Och ha min riktiga hårfärg, (som är typ rödblond), och med lite slingor i.

Men jag måste ju få bort all blekning först. Och klipper jag bort allt nu, då blir håret två centimeter långt och rödblont. På det lilla kan jag inte göra slingor, för då kommer håret att se prickigt ut.

Så jag vet inte riktigt vad jag kommer att göra i morgon. När jag bokade min tid i dag, så var inte min frissa Melek där, så jag får väl diskutera med henne i morgon, och höra lite vad hon tycker också.

Helst så skulle jag vilja färga över min blekning i typ samma färg som min riktiga hårfärg, och sen lägga lite slingor på det. Men jag vet inte om det går att göra det över blekning? Vet ni?

Kommentarer
Postat av: annebelle

Spännande, då får vi se vad det blir då!

Det där med tråden låter också spännande, hoppas få en rapport!

2008-10-06 @ 19:05:03
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Annebelle: Noppning med tråd har jag redan gjort två gånger förut. Första gången var i Turkiet i somras, och jag var helt lyrisk! Sen så hittade jag den här tjejen i Farsta som också gör så, så jag har varit hos henne en gång förut.



Det är helt suveränt! Det går fort, gör inget ont, och blir jättebra! Kan verkligen rekommendera det!

2008-10-06 @ 19:09:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Lotta

kommenterade tidigare i år att du skulle ha lite längre hår och mjukare fårg d v s inte så blek men usch vad utskälld jag blev......!!



Men du är väl inte sämre att du kan ändra dig :-))!



Lite mörkare och samma frisyr fast längre och lite inåt fönat tror jag skulle passa dig jättebra!

2008-10-07 @ 10:37:26
Postat av: Bim

---> Lotta: Jaså? Så du blev utskälld? ;-D



Det är väl självklart att jag kan ändra mig! Vad vore jag annars för människa? Man kan ju inte vara exakt likadan hela livet?!



Fotografier kommer snart. Mörkare blev det, lite längre än vad jag brukar ha efter klippning. Men fönar gör jag inte.

2008-10-07 @ 20:04:02
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0