Golden Hits! - Lördagen den 4 oktober 2008.

Dagens Dagbok - Lördagen den 4 oktober 2008 - Kvällen - Golden Hits!


Borzko, Jimmy, och jag stack iväg till tunnelbanan vid kvart i sex. Och så åkte vi till Hötorget och gick till "Golden Hits". Alla dom nio andra kom ungefär samtidigt, och sen så var vi samlade alla tolv: jag, Borzko, Jimmy, Jenny, Jocke, min Mamma Gun, min Pappa Yngve, min storasyster Anette, hennes sambo Kenneth, min systerson Mathias, min systerdotter Maria, och hennes sambo Patric. Min moster Elsie skulle egentligen också ha varit med, men hon var sjuk och stannade hemma.


Klockan sju fick vi vårt bord. Tyvärr så satt vi ganska så dåligt, och såg scenen från sidan, och när dom stod långt fram på scenen så såg vi nästan bakifrån. Jag hamnade också lite bakom en pelare, så jag såg ännu sämre. Men dom som uppträder rör sig ju även runt ibland i lokalen, och då såg vi ju bättre.


För er som inte känner till Golden Hits och Wallmans Salonger, så är det så att middagen och showen är under cirka fyra timmar. Och det är dom som serverar som också uppträder. Så det är många små korta uppträdanden, och sen så serverar dom emellan sångnumren.


Den showen vi såg hette: "Lost in Vegas II". Jag har varit på "Golden Hits" två gånger förut, och då tyckte jag nog att det var bättre shower. Det var mest väldigt gammal musik i den här showen, i alla fall i början och i mitten. Den musiken kände nog ingen av ungdomarna i sällskapet igen, och den passade nog min Mamma och Pappa bäst. Men i slutet av showen så kom det tre nummer med lite nyare musik, och dom tre numren var dom helt klart bästa.


Alla tyckte maten var bra. Inte superbra kanske, med tanke på priset, men helt okej. Mitt vegetariska alternativ var helt okej. Maten kostade 400:- per person, och inträdet kostade 175:- per person. Och sen tillkom dryck. Jag och Borzko bjöd Jimmy, Jenny, och Jocke. Och sen så delade min syster och jag på Mammas och Pappas kostnad. Så för mig och Borzko gick middagen, drycken till maten, och inträdet på 4.200:- kronor... Sen tillkom några hundralappar till för drycken efter showen var slut, och sen blev det några hundralappar för taxiresan hem. Så kvällen gick på nästan femtusen kronor för mig och Borzko...


När showen var slut vid elvatiden så möblerades det om bland borden, och så blev det nattklubb med dansgolv. Vi var sen kvar till halvtvåtiden. Dansade en hel del gjorde vi, mest där vi satt, i nattklubben på bottenplanet. Men vi var också uppe i Schlagerbaren en trappa upp, och dansade.


Jag kan lova att min Mamma, som är 79 år, var den klart äldsta på dansgolvet! Alla tittade på henne med ett leende! Hon är så härlig! Jag hoppas att jag blir så när jag är 79 år! Och Pappa, med sina 84 år, var nog den äldsta som var där, men han dansade i och för sig inte i går.


Vi dansade, pratade, skrattade, drack, och vissa av oss spelade på spelborden. Vid halvtvåtiden så började några av oss att bli trötta, så då drog vi oss hemåt. Jimmy, Jenny, och Jocke gick och mötte upp några kompisar, men vi alla andra åkte hem. Jag och Borzko tog en taxi hem, för vi hade ingen lust att sitta på tunnelbanan. Somnade vid framåt halvtretiden.


Även om kvällen blev väldigt dyr, och showen kanske inte var strålande, så var det en mycket lyckad kväll tycker jag. Vi hade jättetrevligt allihopa. Och det är så kul att kunna göra något med alla mina närmaste och käraste. Så roligt att kunna göra något sånt där, och vara tre genrationer. Den yngsta var 18 år och den äldsta var 84 år.


Tack alla ni som var med! Jag älskar er alla! :-D


(Några bilder från kvällen kommer här. Tyvärr så blev det inga bra bilder precis. Men kika gärna in i Jennys och Jockes bloggar. Dom fotograferade också, och kanske att dom lägger ut bättre bilder.)



















Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken trevlig kväll ni har haft!!

Har du sett att vi har fått ramar runt reklamannonserna?

2008-10-05 @ 10:57:55
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Bim

---> Junitjej: Ja, det var verkligen en superlyckad kväll! :-D



Ja, jag såg ramarna. Det var snyggare med dom tycker jag.

2008-10-05 @ 11:22:58
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Duvan

Tråkigt att showen inte var så bra som de tidigare. Och dyrt var det också:O!

2008-10-05 @ 13:40:38
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Duvan: Ja, alltså, showen var ju inte dålig. Men den kändes lite väl gammal. Det skulle ha varit lite mer modernare låtar. Det tyckte faktiskt till och med min Mamma och Pappa. Dyrt som fan var det! Men det var ändå värt det! För vi hade en toppenkväll! :-D

2008-10-05 @ 13:51:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Louise

Har du slutat visa dagens matintag? Kramar

2008-10-05 @ 14:23:57
Postat av: Bim

---> Lousie: Jag tror att jag kommer att blogga Dagens Mat igen. Men inte just nu. Känner inte för det just nu. Lite jobbigt faktiskt.

2008-10-05 @ 14:28:09
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Och jag tackar som vanligt för de fina bilderna! :-) kram

2008-10-05 @ 17:40:34
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Varsågod! Det var så lite så! :-D

2008-10-05 @ 18:37:51
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0