Mobilbloggning med positionering!


Både jag och Jenny anmälde oss som testpiloter för mobilbloggning med positionering, och vi blev båda två utvalda! Jättekul! Speciellt att vi båda två blev!

Jag vet inte riktigt än hur det fungerar. Men på ett ungefär så bloggar man ett sms eller mms från mobilen till bloggen. I bloggen så kommer det då upp dom första orden i inlägget + en liten minikarta som man ska klicka på. Gör man det så kommer man till en stor karta, som visar exakt var man är någonstans. Och om man för muspekaren över den blåa pricken så kommer all text i inlägget upp. Och om man mms:ar så antar jag att bilden kommer upp där.

Här är en länk till ett inlägg i Karin Olofssons blogg där hon testar att "kartblogga". Klicka på en lilla kartan, och håll sen muspekaren över den blå pricken i den stora kartan.

Jag vet inte exakt när Jenny och jag kan börja att använda oss av det här. Men det märker ni! ;-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0