Nu är jag testpilot för mobilbloggning med positionering!




Både Jenny och jag blev ju utvalda av Blogg.se till att vara testpiloter för mobilbloggning med positionering, tillsammans med ungefär tjugo stycken andra.

Vi har ju båda Tele2/Comviq, och eftersom det inte fungerar tillsammans med tjänsten, så får vi låna två mobiler, varsin Sony Ericsson K770i, med kontantkort med 3:s abonnenmang i, av
Visibilly, som tillhandahåller tjänsten.

Visibilly ligger i Kista. Men snälla som dom är, så kom en av killarna till mitt jobb i dag, och lämnade över både min och Jennys lånemobil.

Så nu ska vi ha mobilerna i ungefär en månad för att testa. Som ni ser nedanför så har jag testbloggat ett mms med en bild. Prövade också med ett sms med bara text, men det fick jag inte att fungera. Fast det går ju i och för sig lika bra att skicka ett mms med bara text också.



Ni vet väl hur det fungerar? Vi bloggar sms eller mms från våra mobiler. Det kommer ett inlägg, med några ord från början av texten. Och så en liten kartbild i miniatyr. Man klickar på kartbilden, och då öppnas ett nytt fönster, med en stor karta i. Den blåa pricken visar var vi är (ungefär), och när man håller muspekaren över den blåa pricken så visas texten (om det är ett sms), eller bilden (om det är ett mms.)


Kommentarer
Postat av: Snurran

Så nu får du gå omkring med två mobiler som jag då? ;-) Inte din färg på den direkt va..:-D

2008-10-21 @ 22:35:18
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, i någon månad ungefär blir det så nu, att jag får gå med två mobiler. Och jag hade nog inte direkt valt den färgen själv! ;-)

2008-10-22 @ 17:32:44
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0