Dagens Dagbok - Fredagen den 17 april 2009 - Eftermiddagen.

Åkte hem direkt efter jobbet. Höll sen på och fixade här hemma en stund med diverse hushållssysslor.


Vid halvfyratiden så kom Jenny hit, direkt ifrån skolan. Hon hade tandläkartid här i Farsta i dag klockan kvart över fyra.


Jimmy kom hem vid kvart i fyra från jobbet.


Vid fyratiden så gick Jenny och jag till Centrum, och jag följde med henne till Folktandvården, och satt och läste i väntrummet medans hon var hos tandläkaren.


När hon var klar hos tandläkaren vid kvart i fem, så kom Jimmy och mötte upp oss i Centrum.


Och så gick vi alla tre och åt middag på Café Di Corno. Jag åt en pastasallad med lax och avokado.


Efter att vi hade ätit klart, så gick vi och köpte fikabröd, en rulltårta, eller rättare sagt en drömtårta blev det.


Sen så gick vi till Torget och köpte två buketter med tulpaner.


Och sen så gick vi alla tre hem till min Mamma och Pappa. Min moster Elsie var där också, alltså min Mammas syster. Hon hade varit där på middag.


Mamma och Pappa fick fikabrödet. Och Mamma och Elsie fick varsin bukett tulpaner.


Sen så fikade vi alla sex, och satt och pratade.


Vid sjutiden sen så åkte vi därifrån. Min moster följde då med oss i bilen, och vi körde henne hem till Rågsved.


Sen så körde vi Jenny till Älvsjö Station, där hon tog pendeltåget hem till sig och Jocke i Tumba.


Jimmy och jag åkte sen hem till Farsta igen. Vi åkte till Centrum och handlade lite gott till kvällen på Konsum. Jag körde Jimmys nya bil en sväng också. Och vi kom sen hem vid åttatiden.


(Några fotografier från eftermiddagen kommer lite senare i ett separat inlägg.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0