Dagens Dagbok - Lördagen den 18 april 2009 - Kvällen.

Jag satt sen och läste fram till åttatiden, med bara några korta stunder vid datorn emellanåt. Jag läste också ut den andra boken av Mari Jungstedt i dag: "I denna ljuva sommartid", som jag redan har bloggat om i ett separat inlägg.


Borzko och Jimmy kom hem från verkstan efter en stund. Och dom fortsatte att även här hemma hålla på och fixa lite med Jimmys bil.


Sen vid åttatiden så satte vi oss alla tre uppe i vardagsrummet, och så tittade vi på "Robinson". Åt och drack en massa gott till gjorde vi också förstås.


Efter att "Robinson" var slut, så satte vi igång en dvd-film. Det blev filmen: "Gran Torino" av och med Clint Eastwood. Recension på filmen finns i separat inlägg.


Filmen var slut vid halvtolvtiden, och då satte jag mig med datorn en stund.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag uppskattar verkligen din blogg men jag har en fråga till dig bara: varför skriver du många substantiv med stor bokstav? T.ex. Tunnelbana, Middag, Studentskiva o.s.v. Man gör inte det i det svenska språket, utan i det tyska. Undrar hur du tänker när du gör så bara. Take care

2009-04-19 @ 09:44:05
Postat av: Bim

---> Anonym: Tack för att du uppskattar min blogg!



Ärligt talat så vet jag inte varför jag gör det. Jag har länge funderat över varför jag gör det, och tänkt på att ändra på det. Vissa ord VILL jag skriva med stor bokstav, trots att jag vet att det är fel, och det är Mamma och Pappa. Tycker att det ska vara stor bokstav på dom, precis som på namn. Men ord som tunnelbana, middag, och studentskiva fattar jag egentligen inte varför jag skriver med stor bokstav. Och som sagt var, jag har länge tänkt att sluta med det, så det kanske vore dags nu då! ;-D

2009-04-19 @ 10:04:07
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0