Dagens Dagbok - Onsdagen den 29 april 2009 - Arbetsdagen.

Jobbade förstås precis som vanligt i dag också. Och i dag var jag också först den första halvan av dagen i skalen, och fixade grönsakerna. Sen så var jag den andra halvan av dagen i lilla matsalen.


I dag så serverade vi Bami Goreng. Bami Goreng är ungefär som Nasi Goreng, fast med pasta istället för ris. Pasta, nötkött, grönsaker, soja, och kryddor, innehöll rätten. Vi hade också, som alltid, vår salladsbuffé.


Vi var fulltalig personalstyrka i dag. I dag flöt allt på bara bra, till skillnad mot i går. Och ingenting speciellt hände.


Skönt ute i dag också, så eftermiddagsfikat intogs utomhus.

Kommentarer
Postat av: Kimsalaim

bami goreng? hur svänger man ihop det? som pasta-tokig måste jag nästan testa!

och jag har ju glömt uppdatera dig om tonfisklådan som du hjälpte mig med receptet till, den är farligt god, den lagas ofta! :) tack för hjälpen!

2009-04-29 @ 22:46:30
URL: http://conspicuous.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Kimsalabim: Vår Bami Goreng kom som en fryst färdigrätt. Men om du googlar på Bami Goreng så kommer det upp massor med receptt. I vår var det pasta, nötkött, grönsaker, soja, och ingefära, av vad jag kommer ihåg.



Kul att du gillar tonfisklådan! Jag ska hälsa min kära husmor det! För det var ju hon som gav dig receptet!



Ha en trevlig Valborg och Första Maj! :-D

2009-04-30 @ 17:28:49
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0