Dagens Dagbok - Söndagen den 5 april 2009 - Morgonen + Förmiddagen.

Mobilen larmade klockan halvåtta i morse också. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Frukost med fika blev det sen, med lite nyhetsläsning i datorn under tiden.


Mörkt, grått, och mulet när jag vaknade. Men vindstilla, och hyfsad temperatur. Så jag hade tänkt att ge mig ut på en promenad vid samma tid som i går, vid niotiden.


Men det började att regna vid niotiden. Så jag satte mig vid datorn en stund istället.


Vid niotiden så vaknade Borzko och han gick då upp. Han genomgick sina morgonbestyr, och åt sen frukost. Sen så stack han iväg till Farstahallen för att träna på gymmet.


Sen vid tiotiden så slutade det att regna. Så då skyndade jag mig ut på en promenad. Jag gick i en och en halv timme runt omkring i Farsta. Det var mulet hela tiden, men inte en endaste regndroppe kom det under min promenad. Det var helt vindstilla och cirka nio plusgrader, och riktigt skönt trots solbristen.


När jag kom hem igen, vid strax före tolv, så började regnet igen, precis när jag kom hem. Så jag hade en himla tur.


Klockan tolv så vaknade Jimmy och han gick då upp. Han åt frukost, och jag åt lunch, och vi tog en fika och en pratstund tillsammans.


(Några fotografier från förmiddagens promenad kommer senare i ett separat inlägg.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0