Och nu är mina fem dagars påskledighet slut...


Ja, vad fort dom här fem dagarna gick! Och ändå så tycker jag att jag har hunnit med massor, i alla fall för att vara jag! ;-)

På Skärtorsdagen så var jag ju i stan, i nio timmar... med Jenny och också med Jimmy. Shopping, fikande, och lunchande. En härlig dag med "ungarna". Speciellt mysigt att få vara med Jenny hela dagen, eftersom hon sen har jobbat hela påskhelgen.

På Långfredagen så blev det promenad på dagen. Och på kvällen blev det filmtittande och myskväll med Borzko.

På Påskaftonen så blev det också promenad på dagen. Och sen så bjöd Borzko och jag min Mamma och Pappa på påskmiddag hemma hos dom. Promenad och kortspel blev det också.

På Påskdagen så blev det promenad med Borzko. Och sen blev det påskmiddag hemma hos Borzkos Mamma tillsammans med Borzko, Jimmy, och Mirko.

Och i dag, Annandag Påsk, så blev det promenerande med Jimmy, Mamma och Pappa. Fikande och lite shopping blev det också.

Annars så har jag läst mycket, fyra böcker har det blivit den senaste veckan... ;-) En film har jag sett, "Taken", och jag har sett "Robinson", men annars ingen teve.

Mycket promenerande som sagt, slog mitt stegrekord den här veckan. Lite solande, och i dag en kort cykeltur. Ätit en massa gott har jag gjort, det syntes på vågen i morse... En hel del hushållsbestyr har det faktiskt blivit gjort här hemma också.

Fotograferat har jag gjort massor som vanligt. Och många av fotografierna har jag lagt in här i bloggen.

Så till slut så vill jag bara säga att jag är mycket nöjd med mina fem dagars påskledighet. Och vädret har ju varit underbart.




I morgon så är det jobb som vanligt igen. Men skönt med bara fyradagarsvecka.

Och i morgon så har Jenny  och hennes klass sin Studentskiva. Så klockan sju så ska jag och Borzko äta middag på Blue Moon Bar på Birger Jarlsgatan. Sen är vi väl där till framåt tiotiden tills Eftersläppet börjar. Då kommer alla festande ungdomar, så då åker vi hem. ;-D Vi ska ju upp och jobba på onsdagen som vanligt.

Annars så är det inga planer i veckan.



Hur har er påsk varit? Är ni nöjda med den?
Och vad har ni för planer för veckan?

Kommentarer
Postat av: Josefin

Bra att du haft en bra påsk :-)



Vi kunde haft finare väder här, det var bara idag det varit strålande sol. Annars har det bara varit kallt och grått. Så skönt att solen äntligen kom fram idag, men jag är allt lite avundsjuk på er som inte har så mycket snö kvar (kanske ingen snö alls?). Annars har påsken varit bra.



Hoppas du får en bra vecka.



Kramar

2009-04-13 @ 21:49:43
Postat av: Bim

---> Josefin: Skönt att höra att du har haft en bra påsk, förutom vädret då kanske. Här har vi helt snöfritt nu! :-)

Ha en bra vecka du också! Kram!

2009-04-14 @ 14:51:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria, kiruna

Här åt vi lite påskmat men det va allt lugn och skön påsk med minsta plugg som möjigt he he nu får man ta nya tag.

2009-04-14 @ 16:04:16
Postat av: Bim

---> Maria, Kiruna: Det lät som en skön påsk! :-)

2009-04-14 @ 16:50:55
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0