Dagens Dagbok – Onsdagen den 12 augusti 2009 – Morgonen + Förmiddagen.

 

Mobilen larmade klockan halvsju i dag också, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning.

 

Borzko hade sin veckans lediga dag i dag. Hans mobil larmade klockan åtta, och då gick han upp, och gjorde sina morgonbestyr.

 

Jimmy jobbade som vanligt, och hade gått upp vid femtiden, och åkt till jobbet.

 

Vid strax efter åtta så kom Jenny hit. Hon hade jobbat natt, och glömt sina nycklar hemma, och valde då att komma hit och sova i dag. Vi pratade bara en kort stund, och sen så gick hon och la sig vid halvniotiden för att sova, i sitt gamla rum.

 

Borzko och jag åt frukost, fikade, och hade en pratstund. Sen så satte vi igång med veckostädningen. Och det blev precis det gamla vanliga som vi gjorde: dammsög, torkade golven, skurade av toaletten och badrummet, dammade lite, putsade speglar och glasytor, torkade av på båda balkongerna och på uteplatsen, bytte och tvättade alla handdukar och lakan, och tvättade kläder.

 

Jag tog en paus från städningen vid strax före tio, och så gick jag till Centrum och till The Phone House, när dom öppnade klockan tio.

 

Och så lämnade jag in min endast en månad gamla mobiltelefon på service och reparation… Kändes jättetrist att behöva lämna in den allaredan, och att förmodligen få vara utan den i flera veckor… Men det är något fel med kamerablixten på den. När jag tar kort utan blixt så blir det jättebra kort. Men när jag tar kort med blixt när det är mörkt, så blir det som en vit dimma över större delen av kortet… Det verkar som om ljuset från blixten kommer in i linsen… Så nu har jag min gamla trogna Nokia N95 igen ett tag framöver.

 

När jag kom tillbaka hem igen, så fortsatte jag med städningen. Vid tolvtiden så var vi båda två klara med allt, det var bara lite tvätt kvar. Då blev det en lätt lunch, en fika, och pratstund.

 

Känner mig lite låg i dag… Jobbångesten börjar att sätta in ordentligt… Ont i huvudet vaknade jag med i morse också… Och lite mer ont i tårna och fötterna än vanligt… Trist väder också… :-(

 

 


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jobbigt med jobbångest men du verkar ju trivas med dina jobbarkompisar och det är ju inte alla som gör.



Hitta på något extra trevligt med mannen så här när ni är lediga båda två, ta tillvara på det, det dämpar jobbångesten.



Jobbigt med fötterna, Vad har du fått behandling,rekommendation av läkare. Har du fått speciella jobbskor ännu? Man är ju verkligen beroende av fötter och att ständigt ha värk än om den är liten tar på krafterna!

Ha en bra eftermidag trots brist på sol.

2009-08-12 @ 12:54:16
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ja, jag har en hemsk jobbångest, som blir värre för varje år. Men jag trivs med mina jobbarkompisar, det är inte det som är problemet.



Vi hade andra planer i dag, så det blev inget något extra trevligt gjort i dag.



Jag har bara fått artros utskrivet. Och jag borde väl ta och kontakta med sjukgymnast/arbetsterapeut.



Det är jobbigt med ständig värk.



Tack det samma. Hoppas du har haft en bra dag.

2009-08-12 @ 18:22:53
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

För mig är jobbångesten att jag tyckt att tiden gått för fort att jag inte gjort det jag skulle/ville under ledigheten. Och tiden går ju fortare och fortare ju äldre vi blir. Fast blir vi bättre på att ta till vara den så kanske den börjar gå saktare....?

2009-08-13 @ 07:36:50
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: För mig är nog jobbångesten mest att jag kanske inte riktigt trivs hundra procent med mitt jobb...

2009-08-13 @ 09:00:09
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Kan du inte dra nytta av dina erfarenheter där samt att du är intresserad av att blogga och söka lite nya jobb. Lämna bloggen som arbetsprov för här visar du massor av olika kompetenser.

2009-08-13 @ 10:35:12
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Bloggen har jag nog ingen nytta av om jag ska söka jobb. Men mitt nuvarande jobb har jag nog nytta av om jag ska söka liknande jobb. Men jag vill inte ha liknande jobb. För då kan jag lika gärna jobba kvar där jag är.

2009-08-13 @ 14:22:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Bloggen visar att du kan skriva, d v s uttrycka dig skriftligt.

Bloggen visar att du skriver strukturerat .

Bloggen visar att du har ordning o reda, all statistik :-).

Så bloggen visar massor......

2009-08-13 @ 16:59:48
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Och vad får jag då för jobb?

2009-08-13 @ 18:10:11
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Vad vill du ha för jobb ?

2009-08-13 @ 19:53:42
Postat av: Mimmi

Vad vill du ha för jobb ?

2009-08-13 @ 19:53:55
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Kontorsjobb, datorjobb, receptionsjobb, och liknande...

2009-08-13 @ 20:14:14
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Kontorsjobb, datorjobb, receptionsjobb, och liknande...

2009-08-13 @ 20:14:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Tror du skulle kunna passa för kontorsjobb med bokföring eftersom du är så strukturerad

2009-08-14 @ 08:29:43
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: I dessa tider, med alla dessa människor som går arbetslösa, med både utbildning och erfarenhet, och färre år på nacken, så är det nog mer eller mindre omöjligt för mig att få ett sånt jobb...

2009-08-14 @ 13:37:49
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0