Dagens Dagbok – Söndagen den 16 augusti 2009 – Andra Halvan av Eftermiddagen + Kvällen.

 

Den andra halvan av eftermiddagen så satt jag mest med datorn. Jag sammanställde en massa statistik över sommarlovet 2009. Men det bloggar jag inte om förrän i morgon. (Varning ni som avskyr mina statistikinlägg! Det kommer ett gäng i morgon!) ;-)

 

Middag åt jag in min ensamhet vid femtiden.

 

Sen vid halvsextiden så satte jag igång en dvd-film, och det blev ”Knowing”. Recension finns i separat inlägg som vanligt.

 

Efter filmen så blev det datorn igen.

 



Borzko är fortfarande hemma hos sin mamma, och kommer väl framåt niotiden.

 

Jimmy är på väg hem från Norrtälje, och kommer nog också hem vid niotiden.

 

Då blir det väl en fika, en kvällsmacka, och en pratstund. Sen efter det så blir det nog sängen, och kanske att jag börjar att läsa i en ny bok.

 

Hur jag mår, och hur jag känner mig just nu, det tänker jag inte skriva… För då får jag väl bara en massa negativa kommentarer igen… :-/

 



Kommentarer
Postat av: Therése

Klart du ska skriva om din sinnesstämning. Livet kan inte alltid vara happy joy-joy!

Såg denna actionfigur på en cool sida idag btw och tänkte på dig: http://www.perpetualkid.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=1730



:)

2009-08-16 @ 21:34:30
URL: http://www.nightlife.se/terrydeer
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Therése: Tack för även din support och ditt stöd! Och livet är ju faktiskt upp och ner i bland, och då måste ju bloggen få vara det också.



Hahahaha! Den var ju supercool! Kanske ska önska mig en sån i julklapp! ;-D Tack för länken!

2009-08-16 @ 21:44:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jenny

Läste kommentarerna till de andra inlägget, helt sjukt att klanka ner på någon på det sättet som dom gör! Som sagt, det är din blogg och du skriver EXAKT vad du vill!



Därför vill jag inte verka som att jag menar det här med något negativt, för det gör jag verkligen INTE!



Men, förrut så kände jag precis så där. Asså, typ gick och räknade ner till skolstart osv. Men tillslut orkade jag inte det längre eftersom det slutade med att jag räknade ner till allting. Så ett tips till dig, varje dag under hösten osv. Alltså de vanliga arbetsdagarna, försök att under varje dag ha någonting litet att se fram emot! Det behöver inte vara världens jättegrej utan det kan vara tex. att du ska hälsa på dina föräldrar, åka till stan och göra något mysigt, att planera och se en favoritfilm när du kommer hem, unna dig en glass osv. osv. Det finns hur mycket småsaker som helst! För om dagen känns tung då, då är de bara att tänka på de där lilla extra roliga som händer senare :D Tillslut blir man helt överpositiv och kan tycka att bara få tvätta sin favorittröja blir jättekul :D



Jag gör precis så här, varje söndagskväll när jag går och lägger mig tar jag fram mobilen och skriver in i mobilkalender vad varje dag den kommande veckan har för roligt :D Imorgon så är tex. mitt roliga att jag äntligen ska få börja träna igen efter sommaruppehållet! (Alltså, jag använder träning som belöning, hur stört är inte det? ;))



Ha de bäst! :)

2009-08-16 @ 23:04:24
URL: http://jest1231.blogspot.com
Postat av: Anneli

Hej vännen



Jag tycker du inte ska lyssna på kritiken du får över det du skriver. Det är ju faktiskt din blogg coh du skriver vad du vill.



Jag gillar din blogg i alla fall och det har jag gjort från första början.



Forstätt med det du gör i bloggen.



Kram din vän smoggen

2009-08-17 @ 08:21:02
URL: http://smoggen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tycker att du ska strunta i alla dumma komentarer! Tänk om ca 1,5 månader kommer kören igång då blir måndager roliga igen!

2009-08-17 @ 09:02:04
URL: http://ladyliz.bloggagratis.se
Postat av: Johanna

Det är många som säkert inte känner till hela din "historia" och kanske därför reagerar lite "fel". Det är givetvis din blogg och du ska få skriva vad du vill men när man har många läsare så får man tyvärr räkna med ett antal negativa kommentarer. Och jag understryker ordet TYVÄRR!



Kramar, hoppas du har en TREVLIG första arbetsdag:) snart är det jul:D

2009-08-17 @ 11:06:07
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Bim ta till vara Jennys råd försök hitta ett guldkorn varje dag något roligt något kul!

Försök hitta på lite nya saker. Jag kan förstå att du inte alltid tycker dina arbetsuppgifter är toppen kanske inte så mycket att växa med utveckla. Men som sagt det är ju bara ett jobb....och du tillbringar ju mer tid utanför jobbet än där så ta tillvara tiden utanför.



Uppfattar du kommentarerna på bloggen för jobbiga stäng av möjligheten att kommentera.



Fast uppriktigt så kan jag lite förstå dem som inte tycker att du så att säga tar tillvara livet inte utnyttjar din långa ledighet till fullo....men du trivs ju i rutiner som är lika och att det inte händer för mycket utanför. Det vet ju jag ;-)och att du inte uppskattar kommentarer som är ifrågasättande!



I vilket fall som helst så hoppas jag att första dagen på jobbet blev en bra o glad dag med ett glatt återseende av dina arbetskamrater!

2009-08-17 @ 11:11:43
Postat av: Izabella

Hej Bim, har läst din blogg länge nu och jag förstår dig verkligen kring ångesten med ditt jobb och tycker du ska skriva vad du känner för i bloggen. Klart att du tar åt dig av negativa kommentarer, men trots detta ska du inte låta det hämma dig i skrivandet! Din blogg, dina känslor. Samtidigt Bim, så förstår jag de negativa kommentarerna också. Du behöver en rejäl dos självkänsla för att påverka din framtid till det bättre, det är där allt har sin grund. Valet är ditt och jag vet nog att du inte kommer ändra ditt yrke pga rädslan och allt som du skrivit om och hur du ser på dig själv som person. Men tänk OM, vilken kick för ditt liv och ditt självförtroende. Men om du inte vågar tro på dig själv, så hoppas jag du finner strategier att hantera ditt yrkesval nu. Du har alltid flera val i livet och du är den som formar ditt liv. Ångesten du har över jobbet är ngt du kan ändra på men det innebär många svårigheter, varav man väljer att stanna kvar i det trygga men ogivande. Men har du valt detta så måste du också finna vägar att bli lycklig i det du gör NU. Komplext ämne men jag önskar dig det bästa och hoppas du tar till dig av att MÄNNISKOR kan ändras, inte skylla på men jag ÄR så. Är det något som stör dig i livet, ändra på det. Du har makten, ingen annan kommer göra det åt dig. Men som sagt tänk aldrig att något är för sent, en liten förändring i taget kan bli en stor skillnad i slutändan. Små kiickar för självförtroendet -->stor självkänsla. Gör sådant du inte brukar/vågar så ska du se.



Sen en liten fråga: när du var i Jennys ålder var du likadan skrev du, när blev du då som du är idag och varför tror du?

2009-08-17 @ 13:42:53
Postat av: Izabella

Hej Bim, har läst din blogg länge nu och jag förstår dig verkligen kring ångesten med ditt jobb och tycker du ska skriva vad du känner för i bloggen. Klart att du tar åt dig av negativa kommentarer, men trots detta ska du inte låta det hämma dig i skrivandet! Din blogg, dina känslor. Samtidigt Bim, så förstår jag de negativa kommentarerna också. Du behöver en rejäl dos självkänsla för att påverka din framtid till det bättre, det är där allt har sin grund. Valet är ditt och jag vet nog att du inte kommer ändra ditt yrke pga rädslan och allt som du skrivit om och hur du ser på dig själv som person. Men tänk OM, vilken kick för ditt liv och ditt självförtroende. Men om du inte vågar tro på dig själv, så hoppas jag du finner strategier att hantera ditt yrkesval nu. Du har alltid flera val i livet och du är den som formar ditt liv. Ångesten du har över jobbet är ngt du kan ändra på men det innebär många svårigheter, varav man väljer att stanna kvar i det trygga men ogivande. Men har du valt detta så måste du också finna vägar att bli lycklig i det du gör NU. Komplext ämne men jag önskar dig det bästa och hoppas du tar till dig av att MÄNNISKOR kan ändras, inte skylla på men jag ÄR så. Är det något som stör dig i livet, ändra på det. Du har makten, ingen annan kommer göra det åt dig. Men som sagt tänk aldrig att något är för sent, en liten förändring i taget kan bli en stor skillnad i slutändan. Små kiickar för självförtroendet -->stor självkänsla. Gör sådant du inte brukar/vågar så ska du se.



Sen en liten fråga: när du var i Jennys ålder var du likadan skrev du, när blev du då som du är idag och varför tror du?

2009-08-17 @ 13:43:30
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jenny: Tack för dina tips och råd. Dom var faktiskt riktigt bra, och jag ska verkligen ta till mig dom. Tack också för ditt stöd och din support.

Ha det bra du också. :-)

2009-08-17 @ 14:31:46
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anneli: Hej Smoggen. Tack även du för din support och ditt stöd. Jag blir så glad över alla snälla och vänliga ord.

Kram tillbaka till dig. :-)

2009-08-17 @ 14:33:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Lisa: Ja, när jag får så här många vänliga kommentarer, då glömmer jag faktiskt dom mindre snälla!

Ja, åh! Vad jag längtar! Till kören! Då blir måndagar så där underbara igen! :-D

2009-08-17 @ 14:34:24
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Tackar, tackar! :-D Det gick (självklart) jättebra i dag! Det är ju alltid värst innan! Och som du skriver, snart är det jul! ;-) Kram!

2009-08-17 @ 14:35:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Det är inte min ledighet och mina rutiner som det är fel på. Utan jobbet. Jag är supernöjd med mitt sommarlov.



Om man ber om tips och råd, så kan jag lätt ta negativa kommentarer. Men om man inte har bett om något, så har jag svårt att förstå varför man ska kommentera negativt.



Men stänga av kommentarer gör jag absolut inte. I så fall så blockerar jag IP-nummer.



I dag gick allt bra på jobbet. Barnen kommer inte förrän på onsdag! ;-)

2009-08-17 @ 14:39:46
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Izabella: Tack för din långa och välskrivna kommentar. Du har absolut helt rätt i det du skriver. Jag ska ta till mig det, och tänka på dina ord.

2009-08-17 @ 14:41:39
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Izabella: Jag vet inte riktigt när jag blev så här. Och inte varför heller. Men min mamma är likadan...

2009-08-17 @ 14:42:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Bim, nu tror jag att du missuppfattade mig eller jag dig ;-) men jag skrev inte att jag uppfattat att du var missnöjd med din sommarledighet att du var missnöjd med dina arbetsuppgifter inte själva arbetet ( d vs tider arbetskompisar m m). Det jag menade var precis som Jenny skrev att du kanske skall ha något litet roligt varje dag att se framemot.



skönt med mjukstart innan alla elever kommer.

2009-08-17 @ 14:59:59
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Jag menade det här, som du skrev: "Fast uppriktigt så kan jag lite förstå dem som inte tycker att du så att säga tar tillvara livet inte utnyttjar din långa ledighet till fullo...."

2009-08-17 @ 15:20:02
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0