Min Nokia N97... :-/



Jag köpte ju mig en Nokia N97 den 9 juli. (Läs här.)

Jag var jättenöjd med den, och allt fungerade perfekt! Utom kameran... När jag tog kort i inomhus och i mörker och med blixt, så blev korten jättekonstiga. Det blev liksom en dimma över korten.

Så efter att jag hade haft kameran lite drygt en månad, så lämnade jag in den på service och reparation den 12 augusti. (Läs här.)

I dag, femton dagar efter att jag lämnade in den, så fick jag sms om att min mobil var klar att hämta ut.

Jag gick till The Phone House och hämtade ut den, och var jätteglad att äntligen få tillbaka min nya och fina mobil.

Så här stod det på följesedeln: "bytt chassi m kameralins. Formaterat, uppdaterat software. Sluttestad OK." .

När jag kom hem så testade jag kameran i mörker och med blixt, och det blev jättebra foton.

Men då upptäckte jag att knappen för knapplåset inte fungerade... Den sitter liksom fast, och går inte att skjuta varken uppåt eller neråt som man ska göra för att sätta på eller stänga av knapplåset. Så någonting måste ha hänt när dom har bytt ut chassit...

Så det var bara att gå tillbaka till The Phone House... Och lämna in den igen... Nu skickade dom in den på så kallad backreparation, och då ska det förhoppningsvis gå snabbare.

Sen så hoppas jag verkligen inte att jag får mer problem med den här telefonen. Med tanke på det dyra priset, och med dom problemen som jag redan har haft...

 

Kommentarer
Postat av: Josefin

Vilken otur du har med den telefonen. Har man en ny vill man verkligen inte lämna ifrån sig den. Låter lite som att de gjort ett klantigt fel, kollar dom inte upp så att allt fungerar innan de lämnar tillbaka den? Förstår om du är irriterad. Hoppas det går snabbare den här gången.



Min sambo skaffa sig en ny telefon i somras och när han skulle ladda batteriet för typ trejde gången så gick det inte. Texten "Sätt in ett orginal sony ericsson batteri" visades på displayen. Han hade inte bytt ut något batteri, orginalet var redan i ( men man börjar ju fundera om Katshing skaffat nåt billigare batteri istället för ett orginal). Han startade om telefonen och höll på men inget hjälpte. Så han skickade in den till mobilakuten, igår fick han hämta ut den. De hade postat i samma kuvert som min sambo hade skickat in, men kastat bort bubbelplasten som min sambo hade stoppat runt telefonen. När han tog ut telefonen så var det en ful fläck på displayen (vi trodde först att det var en stor repa) men som tur var det bara smuts. Jag blev riktigt irriterad, kunde de inte kolla så att allt såg bra ut innan de skickade tillbaka telefonen?



Vilket fall som helt är det irriterande när nya saker måste in på lagning.

2009-08-28 @ 08:20:00
Postat av: carro

gud va snygg blogg :D har du gjort den själv?



Kramar

2009-08-28 @ 08:26:27
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Ja, jag förstår verkligen att ni är irriterade då. Jag känner mig också lite irriterad nu, men om den är okej efter det här, så blir jag nöjd ändå.

2009-08-28 @ 15:10:39
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Carro: Det mest har min dotter gjort! :-) Tack för berömmet!

2009-08-28 @ 15:11:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Daniel

Samma sak med knapplåset hände även mig. Det mest skrämmande var att telefonen var inne för att knapplåsknappen hade ramlat av, så du kan ju förstå min förvåning när jag får tillbaka den med ett knapplås som sitter stenhårt fast och inte går att rubba. Ibland undrar man vad det är för folk som jobbar på reparationsavdelninarna alltså.

2010-03-05 @ 08:00:15
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Daniel: Ja, ibland undrar man faktiskt... :-/



Min dotter har en likadan mobil. Och nu har hennes knapplåsknapp ramlat bort... Så hon ska lämna in den på reparation nu.

2010-03-05 @ 15:17:53
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0