Dagens Dagbok – Lördagen den 26 december 2009 – Andra Halvan av Eftermiddagen + Kvällen. (Med fem fotografier).


Framåt tretiden sen så gjorde vi oss alla tre i ordning för att åka iväg. Jimmy åkte i sin bil och hämtade upp Jenny och Jocke. Och jag och Borzko åkte i vår bil och hämtade upp mina föräldrar. Sen så åkte vi alla hem till Borzkos mamma, Dragica, som bor i Hallunda. Borzkos son Mirko kom dit också, fast lite senare.

 

Vi åt sen alla nio en jättegod middag med både lite julmat och annan mat, och både svensk och kroatisk mat.

 

Flyttade sen så småningom från köket och till vardagsrummet där vi fikade med en massa gott hembakat kaffebröd.

 

Efter fyra trevliga timmar hemma hos svärmor, så drog vi oss alla hemåt vid åttatiden. Borzko körde mina föräldrar hem i Jimmys bil. Jag skjutsade Jenny och Jocke i min bil, och Jimmy åkte med mig.

 

Först körde vi Jocke hem till Tumba. Sen så körde vi Jenny hem till en kompis i Enskede, för dom skulle sen vidare in till stan och ut och festa.

 

Det var fruktansvärt halt på vägarna på vägen hem, så det tog lite tid att komma hem…

 

När vi kom hem sen så satte sig Jimmy på sitt rum framför datorn. Borzko och jag satte igång teven, och så tittade vi på dom två programmen som jag hade spelat in. Först ”Robinson Karibien”, och sen det andra och sista avsnittet av serien ”Stenhuggaren” efter Camilla Läckbergs bok.

 

Här är fem fotografier från eftermiddagen och kvällen:

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

Trevligt med släktsammankomster :-)

2009-12-27 @ 17:15:30
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det är väl liksom lite det julen är till för! ;-D

2009-12-27 @ 17:18:45
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0