Dagens Dagbok – Måndagen den 21 december 2009 – Hela Dagen. (Med fyra fotografier).


Mobilen larmade klockan halvåtta i morse. Men jag hade då redan varit vaken fyra gånger tidigare… Vaknade först klockan fyra när Borzko gick upp. Sen vid sextiden när dom plogade gatan utanför. Och sen klockan halvsju när Jimmy gick upp. Och sen också vid sjutiden när dom skottade vår gång utanför…


Men halvåtta så gick jag i alla fall upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så åt jag frukost, fikade, och läste nyheter i datorn under tiden.


Vid strax före tio så gick jag till centrum, för jag ville vara där prick tio när dom öppnade. För det brukar alltid var rätt så lugnt den första timmen. Det var det också, och jag fick tag i alla julklappar som jag var ute efter, på ganska så exakt en timme. Köpte tre sjalar till mig själv på KappAhl också. (Bild kommer i separat inlägg).


Kom hem vid strax efter elva igen. Höll sen på och fixade med lite allt möjligt här hemma i någon timme.


Vid halvettiden så kom Jenny till Farsta, med tunnelbanan från stan, där hon hade gjort några ärenden. Vi tog då direkt bilen och åkte till Skärholmen.


Vi började med att gå och fika och äta lite lätt lunch.



Vi delade på en foccacia, jag drack en caffe latte, och Jenny drack te.



Sen så gick vi runt omkring i Skärholmens Centrum, och Jenny handlade sina julklappar. Jag köpte mig en kort svart kavaj/bolero med nitar på, i affären New Yorker. (Bild kommer i separat inlägg).


Systembolaget fick ett besök också innan vi åkte därifrån. Åkte då till köpcentret i Kungens Kurva där vi var på Toys”R”Us.


När vi sen var klara med alla inköp, så åkte vi till Tumba och till Willys för att handla all julmaten. Jimmy kom dit också, direkt från jobbet.


Och när vi var klara med inköpet av alla julmat, så gick vi till McDonalds som ligger strax bredvid, och åt middag. Jag åt en McFish, minimorötter, och mjölk.



Sen så åkte vi alla tre hem till Jenny och Jocke. Jocke var hemma när vi kom hem, och hade nyss kommit från jobbet.


Jocke åt då middag, som vi hade köpt med oss. Och sen så fikade vi alla fyra.


Efter det så kokade Jenny och jag två stycken satser med chokladkarameller till. Och så planerade vi lite inför Julafton.



Vid halvniotiden sen så åkte Jimmy och jag hem till Farsta, och vi kom hem vid niotiden. Jimmy satte sig då framför datorn på sitt rum. Jag höll på och fixade med lite här hemma först, och sen så satte jag mig i vardagsrummet med datorn.




Kommentarer
Postat av: Snurran

Hoppas du får en mer ostörd sömn i natt då.. :-/ Skönt att vara klar med alla julklappar, önskar jag kunde säga detsamma :-)

2009-12-21 @ 23:39:22
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det fick jag väl i och för sig. Vaknade bara en gång när Borkzo kom hem från jobbet i natt... Och så gick jag upp redan kvart över sex i morse, för jag skulle hjälpa Jimmy... Så så mycket bättre blev det kanske inte precis...



Ja, jag är färdig! Men jag är proffs på att köpa julklappar! Och jag älskar ju shopping! ;-D

2009-12-22 @ 09:07:55
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: annebelle

Här var'e juligt! Härligt!

2009-12-22 @ 13:19:11
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Annebelle: Ja, visst är det! :-D

2009-12-22 @ 13:22:49
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0