Dagens Dagbok – Onsdagen den 23 december 2009 – Eftermiddagen. (Med fyra fotografier).


Lunch åt jag vid tolvtiden, och det blev även i dag en portion risgrynsgröt med kanel, socker, och mjölk.


Sen så gick jag iväg hem till min mamma och pappa för att fika. Jag tog med mig en burk med mina hemkokta Mormors Chokladkarameller, och jag köpte också med mig en bukett röda tulpaner på Torget. En tidning till pappa blev det också: ”Situation Stockholm”.


Satt sen hemma hos dom och fikade och pratade i ungefär en och en halv timme.



Vid tvåtiden sen så kom Jimmy dit direkt efter jobbet. Vi åkte då hem och parkerade hans bil, och sen så gick vi till centrum.


Jag kompletteringshandlade lite julklappar. Och så kunde jag ju faktiskt inte låta bli att ändå köpa en liiiiten julklapp till Jenny och Jocke. Egentligen så skulle ju inte Borzko och jag ge dom något, eftersom dom har fått diskmaskinen… Men en liten, liten julklapp blev det i alla fall!



Sen så var vi på Hemköp och handlade det absolut sista i matväg inför julen, som vi ska ha med oss hem till Jenny och Jocke i morgon.


När vi kom hem så packade vi upp allt. Och sen så gick vi ner i källaren. Hämtade där upp vårt extrabord och fyra extrastolar som vi sen la i Jimmys bil, för vi ska ha med oss det till Tumba i morgon.


Efter det så åkte vi iväg i Jimmys bil, för han ville tvätta den. Åkte till automattvätten på OKQ8 i Haninge, där han körde igenom.



Jag hittade julpynt till reapris där. Så jag köpte två jättefina röda lysande granar, som jag ska ha i köket. Och jag köpte två till Jenny och Jocke också. 12:50(!) styck betalade jag för dom. Bilder kommer i separat shoppinginlägg.


När vi kom hem så åt vi middag, och sen så duschade Jimmy och gjorde sig i ordning. Jag slog in julklappar, och förberedde lite annat tills i morgon.




Kommentarer
Postat av: Ida

Kan inte låta bli att kommentera, menar absolut inte att vara näbbig eller otrevlig :p. Jag tyckte det kändes lite tokigt när min "f.d svärmor" skrev "från mamma" på saker som var till både mitt ex och mig. Kändes som att det bara var till honom då, för från min mamma var det ju inte :P.

Hoppas du får en mysig jul!

2009-12-23 @ 21:29:59
URL: http://idisenochlivet.blogg.se/
Postat av: Snurran

ler det är svårt att inte köpa klapp, när man vet att alla andra får :-) En liten en gjorde väl inget :-D Hoppas ni får en mysig dag imorgon! kram

2009-12-23 @ 21:40:05
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ida: Jag håller faktiskt med dig. Jag brukar alltid skriva: "Från Mamma & Pappa / Britt-Marie & Borzko". Men etiketten var så himla liten, så det fick faktiskt inte plats! ;-)

2009-12-23 @ 22:54:30
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, och det är speciellt svårt att inte köpa till just Jenny! För hon är den som är absolut lättast att köpa till, av allihopa! Så jag kunde inte låta bli, att köpa en liiiiten! ;-)



Tack! Ha en riktigt mysig dag ni också! Kram! :-D

2009-12-23 @ 22:57:32
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0