Dagens Dagbok – Torsdagen den 31 december 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen.


I morse så larmade mobilen, precis som vanligt, klockan halvåtta. Och jag gick då upp, precis som vanligt, och duschade, och gjorde mig i ordning.

 

Klockan nio larmade Borzkos mobil, och han gick då upp och genomgick sina morgonbestyr.

 

Vi åt sen frukost tillsammans, fikade, och satt och pratade en stund.

 

Borzko stack sen iväg till Farstahallen för att träna.

 

Jag hade en liten tanke på en promenad, men jag avstod på grund av kyla, blåst, och lite yrsnö.

 

Höll istället på och fixade med diverse hushållsbestyr här hemma, och varvade lite med datorstunder, och bokläsning.

 

Vid halvtolvtiden vaknade Jimmy, och gick då upp. Han åt frukost, och jag passade på att ta en fika och en pratstund med honom, och även äta lite lätt lunch.

 

Borzko kom tillbaka från gymmet vid ettiden. Han åt då lite lätt lunch, och sen så stack han iväg en stund igen. Han skulle gå till sin lastbil, starta upp den, och köra en sväng med den. Han brukar göra så varje dag när det är kallt, så det inte blir problem sen om den har stått några dagar.

 

Jimmy stack sen iväg vid halvtvåtiden. Han åkte hem till en kompis som han skulle fira Nyårsaftonen med.

 

Borzko handlade lite matvaror på Hemköp på vägen hem från sitt lastbilsstartande.

 

Vi satt sen båda två en stund och läste i våra böcker.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0