Alla kan ju inte gilla allt man gör! ;-D


Jag brukar kolla in dom andra Spotlifebloggarna ibland. Och i kväll när jag gjorde det, så hittade jag det här i en av dom:


Läser du alla Spotlifebloggarna regelbundet och har du några favoriter där?

Nej, jag läser inte alla bloggar inom Spotlife regelbundet. Mina absoluta favoriter är Mumari och Wysteriia. Sedan besöker jag Bim (trots alla tråkiga statistikinlägg och bokrecensioner), Blondinbella och DennisM (trots hans riktigt sjuka kroppsideal).


Men, men, man kan ju inte gillas av alla! Och alla kan ju inte gilla allt man gör! Och jag förstår att mina statistikinlägg är jättetråkiga. Men dom gör jag ju faktiskt för min egen skull! Men att bokrecensionerna skulle vara tråkiga?! Det förstår jag inte! För det tycker jag är det bästa i andra bloggar som jag läser! ;-)

Själv så skulle jag aldrig skriva så här om någon annan. Varför ska bloggare alltid klanka ner på varandra? Gillar man inte någon så är det väl bara att undvika den bloggen!? Eller? Och jag kan tycka att vissa inlägg hos andra också är tråkiga, men då scrollar jag bara förbi dom.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men måste du ta så illa vid dig? :/ tror inte bloggaren menade något illa, jag tolkade det snarare som att han/hon besöker din blogg för att han/hon gillar den, bortsett från statistiken och recensionerna.

2009-02-15 @ 22:43:16
Postat av: Maria

Men snälla BIM ett eget inlägg för att en person inte gillar just dina inkopierade bokrecenssioner och sedan din statistik över hur många eller få steg du gått.



Du får skriva om precis vad du vill och det får andra bloggare också! Och som det stod i den tidigare kommentaren så var det kanske att just den läsaren inte var så intresserad av just det.

2009-02-15 @ 23:14:04
Postat av: anna

Det hade ju varit roligare att läsa bokrecensioner om du skrivit dem själv, men att kopiera rakt av tycker jag bara är tråkigt. Jag följer din blogg dagligen. Jag gillar dina bilder, mer foton! Jag tycker att ni verkar ha en härlig närhet i er familj, bara det att du sitter på grabbens rum och snackar, hur många föräldrar gör det? Kör hårt, och börja skriv dina recensioner själv:)

2009-02-16 @ 10:41:58
Postat av: Anna

fast det är väl inte recensionen utan handlingen som bim brukar kopiera och sen skriver hon själv vad hon tyckte om boken, så recensionerna är ju inte alls kopierade.



jag gillar dina bokrecensioner Bim, men jag är ju en bokmal också :D Den som skrev det inlägget är kanske inte så intresserad av böcker.

2009-02-16 @ 14:49:30
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Sandra: Jag tog inte SÅ illa vid mig. Kanske lite överdrivet att skriva ett helt inlägg om det. Men det var bara hennes inlägg i hennes blogg som utlöste det hela. Är så trött på att det är så många i bloggvärlden som ska klaga på varandra hela tiden. Både i blogginlägg och i kommentarer.



Jag menade bara att man inte alltid behöver skriva det negativa man tycker. Jag kan själv tycka att vissa inlägg är dåliga i bloggar som jag annars gillar. Men man måste ju inte direkt skriva det.

2009-02-16 @ 14:54:26
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Maria: Okej, som jag skrev i svaret till Sandra, så kanske det var lite överdrivet. Men jag förstår inte varför man alltid ska klaga på andra ändå. Det finns många bloggar och bloggare som jag inte gillar. Och det finns bloggar som jag gillar, men vissa saker i bloggarna gillar jag inte. Men måste jag då skriva det? Det var så jag menade.

2009-02-16 @ 14:56:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Anna: Jag skriver ju alltid några rader om vad jag tycker om böckerna. Och det kallar jag min lilla recension. Vad boken handlar om, det kopierar jag in från AdLibris. Själv har jag ingenting emot när andra gör så i sina bloggar.



Tack för berömmet om min blogg, och mina foton. Jag skulle vilja ha fler foton, men orken och lusten och tiden finns inte alltid. Ska försöka att fotografera mer när våren kommer.



Vi är väldigt nära varandra i vår familj. Och det är jag oerhört glad och stolt över. Jimmy är väldigt sällskapssjuk och gillar när jag sitter i hans rum.

2009-02-16 @ 14:58:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Anna: Ja, precis så är det faktiskt. Jag kopierar alltid in handlingen, och så försöker jag att skriva en liten recension själv. Och det är faktiskt inte alltid så lätt. Men jag ska försöka att utveckla dom och skriva mer.



Tack för att du gillar mina recensioner! Jag är ju en bokmal, som du, och jag älskar bokrecensioner i andra bloggar, oavsett hur dom är skrivna och gjorda. :-)

2009-02-16 @ 15:01:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Johanna

Statistik och böcker är ju något som uppenbarligen ligger Bim varmt om hjärtat och det är i mitt tycke självklart att man blir lite "sårad" om någon tycker att just DOM inläggen är tråkiga.



Heja Bim!



2009-02-16 @ 15:30:03
URL: http://filmzoonen.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Johanna: Tack för din kommentar. Böcker ligger mig väldigt varmt om hjärtat, och jag tycker det är jättesynd om folk tycker att det är tråkigt att jag har bokrecensioner i bloggen. Jag tycker ju att det är mina bästa inlägg! ;-)



Statistik ligger mig också ganska så varmt om hjärtat. Men där har jag mer förståelse för om folk tycker att dom är tråkiga. Men det är väl bara att scrolla förbi dom! ;-)

2009-02-16 @ 15:35:49
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ofta är det dom som har något negativt att säga som yttrar sig. TYVÄRR:/.



2009-02-16 @ 18:00:35
URL: http://filmzoonen.blogg.se/
Postat av: Therése

Alltså, det är ju inte så att du har betalt för att skriva blogginlägg och måste tillfredsställa en arbetsgivare och/eller en betalande läsekrets. Skriv vad du känner för och så får väl folk läsa vad fan de vill helt enkelt. :)

2009-02-16 @ 20:47:39
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Bim

---> Johanna: Ja, tyvärr så är det ju ibland så. Men det är väl smällar man får ta när man bloggar. Jag får ju faktiskt mängder av snälla kommentarer också! ;-)

2009-02-16 @ 21:49:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Threrése: Hahaha! Typiskt dig att skriva en så klockren kommentar! Precis så enkelt är det ju faktiskt! :-D

2009-02-16 @ 21:50:46
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0