Dagens Dagbok - Lördagen den 7 februari 2009 - Dagen.

Mobilen larmade klockan halvåtta i morse. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det en fika och lite nyhetsläsning i datorn.


Borzko gick upp klockan nio och genomgick då sina morgonbestyr. När han var klar så åt vi sen frukost tillsammans.


Jimmy var inte hemma, han sov över hos en kompis i natt.


Sen så gick Borzko iväg till Farstahallen för att träna.


Jag hade tänkt mig en promenad på förmiddagen. Men det var en supertjock dimma, en plusgrad, mörkt, grått, ruggigt, trist, jätteslaskigt, och såg väldigt halt ut, så jag hade ingen som helst lust alls för att ge mig ut.


Så jag bestämde mig för en inne- och hemmadag med mycket nöje och lite nytta.


Och förmiddagen blev då ett varvande med allt möjligt fixande, grejande, donande, pulande, plockande, och småstädande med lite allt möjligt och omöjligt här hemma. Och så stunder vid datorn förstås.


Vid tolvtiden så åt jag lite lätt lunch. Och efter det så fortsatte jag precis som tidigare med blandning av nytta och nöje.


Satt bland annat och bloggade mitt EFIT-inlägg, och det tog ju en hel del tid att lägga in alla tjugofyra korten.


Vid halvtvåtiden så kom Borzko hem från gymmet. Han åt då lite lätt och sen lunch. Och efter det så tog vi en fika tillsammans.


Han satte sig sen uppe i vardagsrummet och läste i sin bok. Och jag satte mig också där, fast med min dator i knäet.


Vid fyratiden sen så åt vi middag tillsammans. Och efter det så blev det vardagsrummet, en fika, sofforna, Borzko läste bok, och jag satt med datorn.


Efter en stund sen så satte jag igång teven och dvd:n och så tittade jag på "Lets Dance" som jag hade spelat in när jag var borta i går.


Jimmy kom aldrig hem från sin kompis där han sov i natt. Han blir nog förmodligen kvar där i natt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0