Dagens Dagbok - Torsdagen den 19 februari 2009 - Dagen + Kvällen. (Med fyra fotografier).


Jobbade förstås precis som vanligt i dag också. I dag på morgonen så var jag i diskrummet och rengjorde alla åtta avloppen. Efter det så blev det frukost med fika. Och sen så satt husmor Mita och jag och gjorde grönsaksbeställningen till nästa vecka. Efter det så fixade jag i ordning matsalarna inför dagens lunch. Sen när lunchgästerna började att komma så jobbade jag som andreman i stora matsalen. Och det innebar att jag serverade förstemannen med hjälp, plus att jag hade hand om bordstorkning och golvsopning. Vi serverade broccolisoppa i dag. Med mjukt bröd och skivad ost. Och så serverade vi även lite rester, kokt ris plus köttfärssås. Vi hade personalbrist i dag också, för en av kollegerna hade ledigt i dag, och kommer att fortsätta att vara ledig ända fram till och med den åttonde mars.


Åkte hem direkt efter jobbet. Ingen var hemma när jag kom hem i dag, för i dag så hade även Jimmy jobb. Jag höll på och fixade och grejade med allt möjligt här hemma när jag kom hem. Satt lite med datorn också.


Sen vid strax före halvsex så åkte jag iväg med bilen för att möta upp med Jimmy. Han hade slutat klockan fem, och så åkte vi båda två till Älvsjö Station och möttes där. Åkte sen vidare till Stockholmsmässan i Älvsjö för att hälsa på Jenny när hon stod där med sitt UF-företag. (Läs mer om det i Jennys blogg.)


Vi kom dit vid strax före sex. Hälsade på Jenny och hennes kompisar, och stod och pratade en stund.


Jenny i sin vita morgonrock, som hon och hennes tre kollegor står i.





Jimmy och Jenny.





Sen så gick Jimmy och jag runt en sväng och kollade in en del andra montrar och företag. Gick sen tillbaka till Jenny och pratade en stund till. Och vid strax före sju sen så åkte Jimmy och jag hem till Farsta igen.


Självklart så köpte jag ju några Proppit av Jenny och hennes vänner.





När vi kom hem så åt vi lite, och en fika blev det också.





Jimmy satte sig sen framför datorn på sitt rum. Och jag tog med mig min dator och satte mig också inne hos honom.


Borzko jobbar sent i kväll, och trodde att han skulle vara hemma vid tiotiden.


Och i morgon så är det fredag! Wiieee!!!! ;-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0