Dagens Dagbok - Torsdagen den 5 februari 2009 - Arbetsdagen + Större delen av eftermiddagen.


I dag så började inte dagen så bra precis... :-(


Det var ett par grader kallt i morse, och snöade litegrann. När jag hade parkerat utanför jobbet, och gick upp mot lastkajen, så såg jag inte den stora isfläcken, som jag i och för sig vet att den brukar vara där. Vi har en liten typ Friggebod vid sidan om lastkajen där vi har vår kartongpressmaskin. På marken där vattnet kommer från hängrännan vet jag ju att det ofta är en isfläck. Men eftersom det var snö över fläcken i morse, så tänkte jag inte på det. Så jag klev på fläcken, och sen så låg jag bara där på marken... Och det gjorde så djävla ont i vänstra höften och i vänstra armbågen. Låg där och kämpade mot gråten en stund, och sen så pallrade jag mig upp. En av mina kollegor kom i samma veva, men hon missade tyvärr precis mitt snygga fall. Smärtan klingade i alla fall av efter en stund, och nu känns det mest ömt och stelt. (Det konstiga är, att även Jenny gjorde en vurpa i morse! Läs här! )


Arbetsdagen i dag blev också lite jobbig. I alla fall den senare delen av den. Först så var jag i alla fall i skalen och fixade grönsakerna. Sen så jobbade jag i lilla matsalen. Och i dag så serverade vi tacobuffé. Det är alltid väldigt jobbigt när vi har det. Det är många tillbehör som ska fyllas på hela tiden, och det spills mycket, kladdas ner mycket, och stökas till mycket. Sen så var en av kollegerna tvungen att gå två timmar tidigare i dag, så vi hade svårt med att hinna torka alla superkladdiga bord, och sopa dom nersölade golven. Men med bra samarbete och lite stress, så lyckades vi alla fall bli klara till klockan två.


Åkte hem direkt efter jobbet. Jimmy var inte hemma i dag heller, för han jobbade i dag också. Jag höll på som vanligt här hemma när jag kom hem, och plockade, fixade, och grejade med allt möjligt. Pratade en hel del i telefon också, och skickade några mail. Och så satt jag lite med datorn också.

Kommentarer
Postat av: akå

usch läskigt när man ramlar, tur att du inte gjorde dig så illa! du känner inte av något nu?

2009-02-05 @ 16:43:37
Postat av: Snurran

Stackars dig, vilken start på dagen :-/ Påminn mig om (eller gör det själv) att påtala isfläcken för vaktmästarna - det borde vi faktiskt ha gjort för länge sedan (och jag ska vara skyddsombud, skäms på mig!!) Du borde faktiskt också fylla i en arbetsskada, för man vet aldrig om du får men av skadan senare. Arbetsskador gäller ju även hela vägen till och från arbetet, så det spelar ju ingen roll att du inte var inne på arbetet då det hände. *kram

2009-02-05 @ 17:04:03
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Angela

Ajjj! Jag vet precis hur det känns - enda skillnaden är att jag hade skidor på fötterna då jag vurpade... Kram

2009-02-05 @ 20:54:53
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Akå: Ja, det var faktiskt riktigt läskigt... Jag är stel och öm, både i höften och i armbågen. Mest i höften.

2009-02-05 @ 21:57:44
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Snurran: Jag fyller gärna i en arbetsskaderapport i morgon. Det är nog lika bra. Har ångrat lite att jag inte gjorde det den gången jag slog mitt knä så illa, när jag snubblade över din fot...

2009-02-05 @ 21:58:48
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det är ju lite värre att ramla nu när man är lite äldre... Man är ju inte precis direkt smidig längre... ;-/

2009-02-05 @ 21:59:29
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Det lät inte som någon vidare bra dag.



Hoppas att du inte är så öm idag där du slog dig?



Jag hoppas att den här dagen blir bättre, det är ju trots allt fredag ;)



Kramar

2009-02-06 @ 08:50:40
Postat av: Bim

---> Josefin: Nej, det var ingen höjdardag i går på jobbet. Mycket bättre i dag. Men jag har ont både i höften och i armbågen. Men det går nog över. Kram!

2009-02-06 @ 16:26:56
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0