Melodifestivalen 2009 - Deltävling 1 - Göteborg - 07/02




Jaha!.Då var den första deltävlingen över. Och vad tyckte ni då? Var det rätt låtar som gick till Finalen i Globen? Och rätt låtar som gick till Andra Chansen? Eller?

Dom som gick till Finalen var ju:
Alcazar
och
Emilia

Och till Andra Chansen gick ju:
Caroline af Ugglas
och
Scotts

Åkte ut gjorde:
Nina Söderqvist
Jonathan Fagerlund
Maria Serneholt
och
Shirley Clamp

Men jag hade nog velat ha det lite annorlunda...

Direkt till Final ville jag ha:
Caroline af Ugglas
och
Alcazar

Till Andra Chansen ville jag ha:
Nina Söderqvist
och
Emilia

Men mitt tyckande var ju inte så olikt det riktiga resultatet. Så kvällens resultat var helt okej för mig.

Största behållningen av kvällen var i alla fall att få se min Körledare sjunga, och att det gick så bra för henne, så att hon kom till Andra Chansen. Jag ringde ganska så många gånger på henne... ;-)

Programledaren Petra Mede tyckte jag var precis lika bra, rolig, och proffsig som hon alltid där.

Åsikter nu då!?!


Kommentarer
Postat av: Maria, kiruna

Jag hade ignen direkt favorit ikväll men gillade Emilia och alcazar så blev glad att de gick till final.

2009-02-07 @ 21:47:21
Postat av: Bim

---> Maria, Kiruna: Okej. Jag hade väl ingen direkt favorit egentligen heller.

2009-02-07 @ 21:52:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Emilia och Caroline var helt klart bäst i mitt tycke, det är soul i de tjejerna och det gillar jag! Alcazar = plast, dvs. ingen känsla alls. Det kändes som om Petra höll med mig där - hon sågade dem rätt rejält, fast med humor :-D

2009-02-07 @ 22:05:50
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Håller med dig i en del, och inte i en del.



Caroline gillar jag. Hon har ju verkligen sin egen stil, som egentligen kanske inte passar i Melodifestivalen. Trodde inte att det skulle gå så bra för henne. Men hon har ju många körmedlemmar som ringer!



Emilia brukar jag tycka att hon är lite "mesig". Men i dag var hon ovanligt bra tycker jag.



Alcazar har jag alltid älskat! Visst kanske dom är lite "plastiga", men jag tycker att dom visst har känsla! Gillar den gamla discokänslan med dom! Och man blir glad av deras musik! Så dom tyckte jag var självklarast av alla i kväll!

2009-02-07 @ 22:13:55
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linda (& Inez)

Bäst ikväll! Caroline och Scotts... å Shirley... Petra Mede gjorde succé och skötte grejen som ensam programledare med bravour!

2009-02-07 @ 22:22:48
URL: http://blogg.passagen.se/liri
Postat av: Bim

---> Linda (&Inez): Caroline var bra, Scotts sådär, Shirleys låt dålig...



Petra Mede var suverän! Älskar hennes humor! :-)

2009-02-07 @ 22:26:54
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Natalie

Tydligen har jag varit borta för länge, Caroline hade jag lite svårt för... Tina oxå. Hon gillade Nina Söderqvist bäst eftersom det var mest fräs i låten. :) Jag tyckte hon lät som tjejerna låter på senare år från Ukraina, Azerbadjan o dyl. Det började väl med svenskan (kommer inte ihåg vad hon heter) med grekisk bakrund som vann ESC ett år och sen har den sortens musik bara fortsatt.

I kväll var det ingen jag föll för direkt.

Alcazar är för mycket tuggummi-pop för min del.

Det ska bli kul att se de andra delfinalerna.



Vi chockades hemma av att en delfinal kan fylla en arena!

2009-02-07 @ 22:42:05
Postat av: Bim

---> Natalie: Ja, du har varit borta från Sverige i många år nu! ;-)



Caroline af Ugglas är ju väldigt speciell. Men bra. Lite typ som Thomas Di Leva och Joakim Thåström! Konstiga men bra dom också!



Du vet väl att Caroline af Ugglas är min Körledare?



Jag vet vem du syftar på, svensk-grekiskan, men jag kommer inte heller på namnet just nu.



Nina Söderqvist var bra och lite rockig.



Jag gillar Alcazar! Trots att jag är en rocker! ;-)



Ja, Melodifestivalen är stort här! Fyra fulla arenor på deltävlingarna! Plus Andra Chansen! Och så Stora Finalen i Globen!



2009-02-07 @ 23:07:04
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Bäst ikväll var Alcazar. Shirley och Scotts var helt okey också. Sämst var Caroline af Ugglas. Tyckte att programledaren var ett stort skämt, hon spelade över för mycket och borde ha taggat ner lite. Jag orkade inte lyssna på henne och hennes försök till att vara rolig. Är det hon som ska leda melodifestivalen återstående program?



Det var mina åsikter :)

2009-02-07 @ 23:43:24
Postat av: Bim

---> Josefin: Hahaha! Där tyckte vi rätt så olika! ;-D



Alcazar tyckte vi i och för sig samma om! Dom var klart bäst i kväll tyckte jag.



Scotts var väl okej. Men Shirleys låt var jättetråkig tycker jag.



Caroline var ju jättebra! :-D



Och Petra Mede är ju underbar! Älskar hennes humor! Tycker alltid att hon är bra! Men hon är ju i och för sig väldigt sarkastisk och ironisk, och ibland lite småelak.



Ja, hon ska leda alla deltävlingarna i alla fall, det vet jag. Andra Chansen och Finalen vet jag faktiskt inte.



Tack för dina åsikter! Alltid kul att få höra andras! :-)

2009-02-08 @ 09:55:53
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Haha ja vi hade ganska olika åsikter där :)



Vi får se nästa vecka om vi har mer liknande åsikter då :)

2009-02-08 @ 10:05:58
Postat av: Bim

---> Josefin: Haha! Ja! Vi får se då! ;-D

2009-02-08 @ 10:15:33
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0