Melodifestivalen 2009 - Deltävling 3 - Leksand - 21/02 (Uppdaterad)




I kväll så tycker jag att det var ett mycket svagt startfält. I alla fall om man jämför med förra veckan då jag tyckte att det var ett mycket starkt startfält.
(Här är en länk till mitt blogginlägg från förra lördagen.)

Men jag måste väl ändå försöka mig på att rangordna låtarna, så här innan vi får veta dom första resultaten:


E.M.D. - Baby, Goodbye

Mikael Rickfors - Du vinner över mig!


Velvet - The Queen

BWO - You're Not Alone


Maja Gullstrand - Här för mig själv


Sofia - Alla

Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox - I Got U

Molly Sandén - Så vill stjärnorna



Jaha. Då blev det den som jag tyckte var bäst, och den som jag tyckte var sämst, som gick direkt till Finalen i Globen.

Som jag skrev tidigare så tyckte jag att det var ett ovanligt svagt startfält i kväll.

BWO brukar jag alltid gilla, men deras låt var alldeles för lugn den här gången. 

Molly Sandén är ju duktig. Men jag vill ha snabba låtar i Melodifestivalen.

Men E.M.D. var i alla fall helt okej och värdiga en finalplats tycker jag.

VAD TYCKTE NI ??


Kommentarer
Postat av: Snurran

Jo jag tycker som du. Men jag gillade "här för mig själv" för den stack ut lite och även Sofias´låt. Enda felet med den var att den var på "fel" språk i dessa sammanhang enligt min åsikt

2009-02-21 @ 21:43:00
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Majas låt var ju lite egen, och inte direkt dålig. Men heller inte i min smak.



Då var Sofias låt mer i min smak. Men jag tycker också att man bara ska sjunga på svenska eller engelska, när man sjunger för Sverige.

2009-02-21 @ 21:48:26
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Natalie

Jag tyckte det var ett ganska roligt startfält i kväll. :)

Velvet - OK (inte mer). Har en refräng som fastnar.

Rigo & ... - coola. Jag satt och smålog när jag tittade på dem. :)

Molly - BRA. Lite för lugn låt kanske, men BRA.

E.M.D. - Bra med ett minustecken.

Mikael Rickfort - Njae. Jag tänkte på Bryan Ferry när jag hörde låten.

Maja - Klart skön låt.

Sofia - NEJ! Låter som grek-svenskan som vann ESC för något år sedan.

BWO - NEJ! Försöker skriva en anledning till "NEJ-et" men kan inte komma på något att skriva. BWO var väl varken bra eller dåliga. En låt som spelar i bakgruden när man gör något annat. En låt man egentligen inte hör.

2009-02-21 @ 22:00:44
URL: http://www.tandemsblogg.blogspot.com
Postat av: Bim

---> Natalie: Och du måste ju jag kommentera dina kommentarer! ;-)



Velvet: OK tyckte jag också.

Rigo & ...: Rätt OK. Lite roliga.

Molly: Superduktig tjej, men trååååkig låt...

E.M.D.: Bra! Men trodde nog att dom skulle vara ännu bättre!

Mikael Rickfors: Helt okej. Men hade hoppats på ännu bättre...

Maja: Rätt skön låt, men inte min stil.

Sofia: Tycker man ska sjunga på svenska eller engelska... Annars så var låten helt OK.

BWO: Brukar gilla dom jättemycket! Men låten var för lugn och tråkig.



Kul att du alltid kommenterar om vad du tycker! :-)

2009-02-21 @ 22:07:24
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria, kiruna

E.M.D och Molly var mina favoriter.

2009-02-21 @ 23:34:59
Postat av: Bim

---> Maria, Kiruna: Och dom låtarna tyckte jag bäst och sämst om! :-)

2009-02-22 @ 00:07:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: :)

Emd var bäst och värda platsen i finalen helt klart. :) resten var väl...njaaaa inte så jättebra :D molly är väldigt duktig och har en bra röst,men låten var alldeles för tråkig och lugn,tycker som dig att låtarna ska vara snabba :)

2009-02-22 @ 01:39:00
Postat av: Josefin

Jag tycker att BWO var bäst, tycker att låten var riktigt bra.



Jag tyckte också att Rigo & The Topaz Sound feat Red Fox var ganska bra. Sedan var väl Velvet helt okey. Resten var så dåligt att jag inte ens kan utse vilken som var sämst :) Jag tål inte att lyssna eller att se på E.M.D, vad jag hoppades att de inte skulle komma med överhuvudtaget. Tycker att programmet igår var i stil med den första deltävlingen, riktigt dålig.

2009-02-22 @ 10:38:44
Postat av: Bim

---> :): Håller exakt med dig i det du skriver! :-D

2009-02-22 @ 11:03:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Njae, tyckte att BWO:s låt var alldeles för lugn. Annars så brukar jag alltid gilla dom.



Jaså? Gillar du inte EMD? Jag tycker att dom är bra! Och snygga! Och duktiga! :-)



Håller med dig om att det var en dålig deltävling i går.

2009-02-22 @ 11:04:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Hahaha nej jag gillar dom inte. Kan tyvärr inte hålla med dig om att de är snygga och duktiga, tycker snarare tvärtom ;)



Är det en deltävling kvar nu? (jag har inte så stor koll).

2009-02-22 @ 13:26:10
Postat av: Bim

---> Josefin: Okej! Där tycker vi olika! ;-)



Ja, det är en deltävling kvar, sen andra chansen, och sen finalen.

2009-02-22 @ 17:12:19
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0