Min Körledare Caroline af Ugglas.


                   


Nu har jag läst en massa bloggar, och många har ju självklart bloggat om Melodifestivalen i går. Det som jag tycker är jättetråkigt att läsa, det är att det så många som tycker illa om Caroline af Ugglas. Dom tycker att hon är konstig och ful och att hon inte kan sjunga, har fula kläder, med mera...

Jag tycker att det är synd... För det är väl kul med några som inte är exakt som "alla andra"!? Jag har alltid gillat Caroline af Ugglas, och också till exempel Thomas Di Leva, och Joakim Thåström, som kanske också är "lite annorlunda". Finns ju många fler, men det var dom som jag kom på nu.

Kan i och för sig hålla med om att Carolines låt kanske inte direkt är någon direkt Melodifestivallåt. Tror ju att texten måste gå fram för att man ska tycka låten är riktigt bra. Och det kommer det ju inte göra i övriga länder. Men att hon blev utvald av den Internationella Juryn, det kanske visar att jag har fel! Väldigt roligt att hon blev utvald av den juryn, och också att hon faktiskt kom till Andra Chansen. Det var nog inte många som hade trott det.

Tråkigt i alla fall när folk klagar på henne som person. Jag tycker att Carolin verkar vara en underbar människa. Hon är i alla fall underbar som körledare. Hon är otroligt entusiasmerande och karismatisk, och perfekt som körledare.

Här finns en länk till en liten film på drygt tre minuter på SVT Play. Där kan man se lite av när Caroline leder kören här i Stockholm. Men den är inspelad förra terminen, så ni behöver inte leta efter mig där! ;-) Och känslan att stå i denna stora kör, går tyvärr inte fram på filmen tycker jag.

Länk till "Caroline af Ugglas med kören" på SVT Play.

Kommentarer
Postat av: Emsan

Jag tror att internationella juryn vill oss illa som röstade på Caroline! Dom hejar ju så klart på sitt egna land och vill att Sverige i slutändan skickar ett riktigt skitbidrag. :)



Sen ska man väl rösta fram bidrag man tycker är bra, och som kan ha en chans i stora tävlingen, inte bara för att det är ens körledare... eller för att Scotts har en snygg sångare och Emilia är söt... Jag måste sluta se spektaklet, jag blir förbannad varje gång. :)



För att avsluta lite trevligare än jag började, så tycker jag att du har en jättemysig blogg och är galet duktig på att uppdatera. Ha en skön söndag!

2009-02-08 @ 10:54:24
Postat av: Bim

---> Emsan: Den översta meningen räknar jag med att det var ett skämt. För jag tror nog att dom röstar som dom tycker.



Den andra meningen håller jag absolut med dig om. Självklart så ska man rösta på LÅTEN och ingenting annat. Jag tycker nog inte att Carolines låt passar i Eurovision Song Contest. Men jag ringde gärna på henne för att få henne till Finalen eller Andra Chansen. Den bästa LÅTEN tycker jag att Alcazar hade.



Men man SKA blir lite irriterad när man ser Melodifestivalen! Det hör liksom till! Jag tänker INTE sluta att se spektaklet! Jag tycker att det är jättekul!



Tack för berömmet om min blogg! Blir alltid glad över beröm! Och jag älskar att blogga! Ha en skön söndag du också! :-)

2009-02-08 @ 11:00:30
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: annebelle

Själv tyckte jag att Carolines låt var den som avbröt tristessen och höjde programmets nivå. Hörde en liten bit av refrängen i radion på väg hem från Sthlm och då lät den löjlig, men sen när jag hörde hela låten var det något helt annat. Hon har uttryck och det är en klassisk soullåt, hon är jättebra. Själv bryr jag mig inte om vad som slår internationellt, jag tyckte The Ark var jättebra t ex, men det gick ju allt annat än bra för dem. Lång kommentar om något som jag egentligen inte bryr mig så mycket om...!

Såg Master and commander igår och Russel Crowe får min 12-poängare för kvällen. Eller året;-)

2009-02-08 @ 11:48:50
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Annebelle: Jag håller med dig. Egentligen så bryr jag mig väl inte heller så mycket. Men det är kul med Melodifestivaler! Just kanske för att dom alltid upprör folk! Jag älskade också The Ark, men det gick ju inget bra för dom. Men det gjorde det ju inte för Charlotte Perrelli heller. Så Caroline kanske vore något i år!?



Master and Commander har jag inte sett. Men jag kanske borde?

2009-02-08 @ 11:54:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: denise

Tack så mycket! Jag är jättenöjd :)

2009-02-08 @ 12:16:06
URL: http://danajs.blogg.se/
Postat av: Linus

Jag gillar Caroline af Ugglas. Hon är cool.

2009-02-08 @ 12:49:36
Postat av: Therése

I LÖÖÖVE Caroline af Ugglas!!!! Tycker att hon är en av de härligaste sångerskorna i Sverige!!! Så oerhört cool stil, röst och jag tyckte dessutom att låten var helt underbar! Love, love, love!

2009-02-08 @ 12:58:23
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Bim

---> Denise: Varsågod! Det förstår jag att du är! För den var skitsnygg! :-D

2009-02-08 @ 13:05:46
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Linus: Jag håller definitivt med dig!

2009-02-08 @ 13:06:12
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Therése: Och jag håller definitivt med dig också! ;-D

2009-02-08 @ 13:06:46
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Jag struntar i om låten kan fungera i större sammanhang, jag tyckte att det var den enda låten som kändes riktigt ÄKTA Caroline framför den med sån fantastisk känsla! Ja, jag fick ståpäls helt enkelt! Jag gillade Emelies låt också, jag tror att det är soulen i dem som får mig att tycka om just dessa låtar.

2009-02-08 @ 14:32:13
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det är därför som jag blir så ledsen när man läser all skit som folk skriver om Caroline... För hon är ju så ÄKTA! Om man sen inte gillar hennes stil, så är det väl okej. Men varför ska man alltid kasta skit på dom som inte är som "alla andra"!? Man måste väl få vara lite annorlunda!? Huvudsaken är att man är en god och bra människa! Och det tror jag faktiskt att hon är!



Då kanske du förstår varför jag älskar henne som körledare så mycket? När du får ståpäls av henne! Det får jag på kören! Och det framgår tyvärr inte riktigt på videon, hur mäktigt det är i verkligheten.

2009-02-08 @ 14:38:14
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ja att klaga på folks utseende eller att skriva att hon är konstig är dåligt. Men att skriva att hon inte kan sjunga är väl inget elak egentligen? Jag tycker inte att hon är bra på att sjunga, likaså som det finns folk som tycker att Per Gessle är värdlös på att sjunga. Alla har olika smak. Men jag håller absolut med dig att det är tråkigt när man går till personangrepp.

2009-02-08 @ 15:22:10
Postat av: Bim

---> Josefin: Hon sjunger ju lite speciellt. Kanske inte direkt bra. Precis som Magnus Uggla, Thomas Di Leva, och många andra. Så den kritiken kan jag förstå.



Däremot när folk klagar på hennes utseende och sätt. Då tycker jag att det är personangrepp. Jag har i bloggar i dag läst att hon är ful, äcklig, har fett hår, har fula tänder, ser ut som en knarkare, har inga bröst, har fula kläder, med mera... Då blir man ju lite ledsen faktiskt...

2009-02-08 @ 15:27:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ja det är en sak att ha åsikter om hon är bra eller dålig som artist. Men att klaga på utseendet är lågt. Jag kan inte heller förstå vad det ska ge att klaga på hennes utseende då det är en sångtävling?

2009-02-08 @ 15:43:46
Postat av: Marianne

Man kan tycka vad man vill om Caroline och det är det uppenbarligen många som gör. Men att säga att hon inte kan sjunga är väl att ta i. Har man som jag varit medlem i hennes kör ett antal år så har man hört henne sjunga riktigt bra. Nu har ju hon gjort det till sin stil att sjunga lite som Janis Joplin och tänja på sin röst rejält. Det kanske inte passar allas smak. Caroline borde vara en förebild för fler människor tycker jag. Gladare roligare och mer inspirerande människa har jag inte träffat. Och jag önskar att jag kunde strunta i vad andra människor tycker så som hon gör. Jag gillar verkligen henne.

2009-02-08 @ 16:05:30
URL: http://marianneekwall.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Nej, precis. Man blir ju ledsen när folk är så himla kritiska... :-(

2009-02-08 @ 16:13:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Marianne: Jag tycker absolut som du! Jag har ju bara träffat henne fyra gånger på kören, men jag känner ändå som du! Vore fler som hon så hade vi nog lite trevligare klimat mellan människorna.

2009-02-08 @ 16:15:10
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag har bara sätt henne i Melodifestivalen innan och då har jag tyckt att hon var skit dålig, men nu tycker jag inte lika mycke illa om henne längre.

T.ex. så visste jag inte att hon hade en kör och hon värkade ju få det att iallafal se ganska roligt ut.



Så tack för att du hjälpte mig att få en inblick i den positiva synvinkeln av henne!

2009-02-09 @ 22:45:37
Postat av: Bim

---> Josefin: Kul att du har ändrat lite uppfattning om Caroline! För jag tror att det är många som har lite sne uppfattning om henne. Vet du till exempel att hon var en av dom som kom på "Körslaget"!? Coolt va!?

2009-02-10 @ 15:38:42
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Helena

Äntigen tror jag svenska folket börjar förstå sig på

musik.

Musik handlar om att förmedla en känsla och det är precis vad Caroline gör.

Även att hon vågar vara sej själv vilket jag tror många skulle vilja vara men vågar inte.

Heja Caroline

2009-03-08 @ 08:17:47
URL: http://decdec.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Helena: Ja, det var oerhört kul att hon kom till Finalen tycker jag!

Caroline är en väldigt speciellt och äkta person. Hon är helt underbar som körledare.

2009-03-08 @ 09:42:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!



Jag tycker också att det är skit tråkigt att folk snackar ner Caroline, och så fort man nämner att man gillar henne får man höra kommentarer som " är du dum eller? Hon är såå jäääävla dålig!!" Folk låter inte andra ha en egen åsikt. Blir så arg på det. Men det säger mer om dom än om en själv. Har iallafall precis köpt biljetter till hennes uppträdande på tyrol 13/2-2011 till min mamma i julklapp som också gillar caroline, och som också går i hennes kör!



Godjul och gott nytt år:)

2010-12-16 @ 23:16:30
URL: http://www.fundersam.devote.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anna: Jag håller absolut med dig i det du skriver! Och jag tror din mamma kommer att bli jätteglad! :-D

God jul och gott nytt år till dig också! :-)

2010-12-17 @ 06:15:15
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0