Nu har jag blivit utmanad igen! ;-)


Jag blev utmanad av Snurran i bloggen Filojokus Funderingar.


- Svara på frågorna.

- Välj ut fyra stycken att utmana.

- Skriv till dom att dom är utmanade.

- Skriv även till den som utmanade dig, att du har gjort utmaningen.


Jag utmanar: Josefin, Therése, Anna, och Jessica.


- Vilken mat äter du ofta?

Eftersom jag inte äter kött sedan två och ett halvt år tillbaka, så försöker jag att äta fisk ofta. Och inte bara därför, jag älskar ju fisk och skaldjur också.


- När du är på kalas, är du den personen som sitter, eller hjälper du till med att duka av?

Det beror helt på vem jag är hos. Är det familj och släkt så hjälper jag definitivt till. Även med att diska.


- Var sitter du helst när du bloggar?

Det är helt olika. På vardagarna sitter jag oftast vid köksbordet. Och på helgerna sitter jag oftast uppe i vardagsrummet. Men om Borzko jobbar och Jimmy är hemma, så sitter jag ofta inne på Jimmys rum. Och på sommaren så sitter jag gärna ute på någon av våra balkonger, eller på vår lilla uteplats.


- Köper du ofta Triss-lotter?

Nej, faktiskt väldigt sällan. Kanske lite för sällan.


- Vilken stad eller land har varit din bästa semester?

Helt klart Patong Beach på Phuket i Thailand! Där var jag med min man Borzko, och mina två barn Jimmy och Jenny, och firade julen 2006. Många andra städer och länder på andra semestrar har också varit väldigt bra, men Thailand var ändå bäst.


- Vilken TV-kanal tittar du mest på?

Jag tittar ju bara på teve på fredagar och lördagar. Och då blir det program som Melodifestivalen, Så ska det låta, Sommarkrysset, Allsång på Skansen, Idol, Lets Dance, Stjärnor på is, och Körslaget. Alltså endast underhållningsprogram med musik i. Och dom flesta av dom går ju på TV 4.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Kul att du gjorde utmaningen till sist! :-)

2009-02-14 @ 19:06:50
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Självklart att jag skulle göra den! Har varit lite trött bara... ;-)

2009-02-14 @ 19:45:00
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anna

jag har antagit utmaningen och svarat : )

2009-02-15 @ 00:01:15
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vad kul att du utmanade mig :)



- Vilken mat äter du ofta?

Oftast blir det någonting med kött eller köttfärs.



- När du är på kalas, är du den personen som sitter, eller hjälper du till med att duka av?

Det beror på, är det hos mamma och pappa hjälper jag till, annars blir det inte så ofta. Men jag frågar alltid om den som har kalaset behöver hjälp med något.



- Var sitter du helst när du bloggar? Jag ändrar denna fråga till vart jag sitter när jag läser bloggar.

Det blir oftast i soffan i vardagsrummet.



- Köper du ofta Triss-lotter?

Nej det blir kanske en eller två om året om jag köper själv. Mormor köper ofta och är jag med då så köper hon till mig. I julklapp och födelsedag brukar jag kunna få några lotter också. Jag tycker inte det är kul att köpa då jag aldrig vinner.



- Vilken stad eller land har varit din bästa semester?

Jag väljer en ö, Gran Canaria. Jag har varit på samma ställe två gånger och nästa gång jag reser blir det nog samma igen.



- Vilken TV-kanal tittar du mest på?

Det står nog ganska lika mellan Kanal 1 och TV4.









2009-02-15 @ 10:46:35
Postat av: Bim

---> Anna: Okej! Kul! Då ska jag kika in hos dig! :-)

2009-02-15 @ 11:16:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Kul att du antog utmaningen! :-)

2009-02-15 @ 11:25:38
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Det var roligt att få göra den :)

2009-02-15 @ 11:59:56
Postat av: Bim

---> Josefin: Du får gärna alltid göra mina utmaningar! Även om jag inte utmanar dig personligen! För ibland så glömmer jag bort dig! Eftersom du inte finns bland mina favorit-bloggare! ;-)

2009-02-15 @ 12:04:19
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0