"Iskall hämnd" av Ramona Fransson - 2006 - Bok



---------    

Recension av boken: "Iskall hämnd" av Ramona Fransson (2006) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Kriminalroman)

---------   


"På Klädesholmen på Tjörn i Bohusläns skärgård fanns trygghet och kärlek.Nu var hon ensam kvar. Med tiden förstod hon att de hade blivit lurade.

Bitterhet fyllde hennes tankar med hämnd.

Riksdagsledamot Martin Swedin hemmahörande i Göteborg hittas knivskuren till döds i Sisjöns industriområde. Spaningschef Greger Thulin, kriminalkommissarie Katarina Linde tillsammans med kriminaltekniker Charlotte Engman kastas in i fallet. Då sker ytterligare ett mord på en riksdagsledamot. Greger och Katarina får det hett om öronen. Kriminaltekniska bevis lyser med sin frånvaro. Det tipsas att det kan vara politiska bråk bakom morden. Bråken skulle gälla fastighetsskatten. Då inträffar ett tredje mord!
"


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


Här är en länk till min recension av Ramona Franssons debutroman från 2005: "Dyrbar kärlek".

Hennes andra bok, "Iskall hämnd", som jag nu läste, tyckte jag ungefär likadant om, fast tyvärr något sämre. Tyckte inte riktigt om storyn i den, och jag tyckte den kändes lite hafstigt skriven ibland. Men den var ändå rätt så okej.
///Bim.

---------   

Betyg:  3 av 5.  

---------

Kommentarer
Postat av: Ramona Fransson

Hej Bim



Än en gång tack.



Nu är din recension lagd till de andra.



Hälsar

Ramona Fransson

2009-07-07 @ 19:57:49
URL: http://www.ramona-fransson.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ramona Fransson: Hej! Varsågod! Jag ser fram emot att snart läsa: "Mord i Skärhamn"! Kul att du länkar till mina recensioner! Jag skriver till dig när jag har gjort nästa! Hälsningar från Britt-Marie!

2009-07-07 @ 22:02:42
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0