"Wallander - Skulden" - 2009 - Film

         

"Wallander - Skulden" - 2009 - Film.

"Sexårige Albin Landberg försvinner spårlöst från sitt förskola och hela Ystad engagerar sig i familjens och polisens alltmer desperata sökande efter pojken. Spåren leder snart Kurt Wallander och hans kollegor i riktning mot en pedofildömd man, nyligen utsläppt efter att ha avtjänat sitt straff. Men också mot sanningar som visar sig vara långt mer fruktansvärda och komplicerade än vad någon av dem kunnat föreställa sig."

(Kopierat från Lovefilm)

Så här skrev jag om "Hämnden", som jag såg för ungefär två månader sen:

"Jag älskar ju Wallander-filmer, och kanske ännu mera Beck-filmer. Nu framöver så kommer det ju nio stycken nya Wallander-filmer, och två stycken nya Beck-filmer, och det är himla kul tycker jag. 

Den här filmen, "Hämnden" är den första filmen av dom nio filmerna i den nya omgången med Wallander-filmer. Några personer har ju försvunnit sedan dom förra filmerna, och några nya har kommit till. 

Men annars så tyckte jag att den här filmen var precis lika bra som dom brukar vara. Faktiskt till och med något bättre. Vissa Wallander-filmer kan vara lite sega tycker jag, men det var definitivt inte den här. Jag ser verkligen fram emot kommande filmer. Och jag kan verkligen rekommendera denhär. ///Bim."

Och jag tyckte att den här filmen, "Skulden" var precis lika bra som "Hämnden".

Betyg: 4 av 5.

Två scener från filmen:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0