En liten lista om läsning som jag hittade i bloggen Bokhora.

Senast köpta inbundna bok: "Skynda att älska" av Alex Schulman.
Senast köpta pocketbok: "Dårens dotter" av Mian Lodalen.
Ultimata längden på en bok: 500 sidor.
Favoritbokhandel: På nätet: Bokus och Adlibris. På "riktigt": Bokia i Farsta Centrum.
Favoritbibliotek: Biblioteket i Farsta Centrum.
Favoritplats att läsa (i hemmet): Soffan i vardagsrummet, vid köksbordet, och på sommaren på balkongen.
Favoritplats att läsa (utanför hemmet): På en parkbänk i solen, på ett café.
Fem författare du alltid köper i inbundet format: Stephen King, Dean Koontz, John Ajvide Lindqvist, Jenny Leeb, Camilla Läckberg.
Bästa lässnackset: Smågodis.
Bästa läsdrycken: Fun light appear, caffe latte, te.
Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Tystnad, eller möjligtvis Bandit Rock på väldigt lågt.
När på dygnet läser du helst? Dagen och kvällen.
Bästa bakfylleläsningen: ------
Bästa kollektivtrafikläsningen: Pocketböcker.

(Bokhora - bästa bloggen om böcker, fast med det tyvärr sämsta namnet...)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, den där ska jag också göra!!!:) Ha en fortsatt glad midsommarhelg, hoppas filmen ni ska se är bra:)



ps. instämmer om bok****namnet, jag kan inte ens skriva det. Usch.

2009-06-20 @ 13:14:21
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Ja, gör den du också! Och då ska jag kolla in din!

Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg du också!

Jag har ju redan sett filmen, så jag vet ju att den är bra!

Ja, tråkigt med så hemskt namn, på en så bra blogg...

2009-06-20 @ 13:23:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Therése

Jag tycker att namnet är smart genomtänkt och effektfullt: man glömmer det inte i första taget och det väcker reaktioner.

Fortsatt trevlig högtidshelg! :)

2009-06-20 @ 16:13:49
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: annebelle

Tycker inte heller namnet är något vidare, okej man glömmer det inte, men det gör man inte med mycket dumt (tyvärr).

Astrist väder här i dag, mörka moln och regn tidvis. Håller med om att biobesök är en god idé denna midsommardag som mest känns som en långfredag. (ok, jag är lite låg, har huvudvärk i dag - och jag är inte bakfull - eftersom jag aldrig är full).

2009-06-20 @ 16:39:41
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Therése: Okej. Det har du i och för sig rätt i. Men jag gillar ändå inte namnen... ;-)

Ha en fortsatt trevlig helg du också! :-)

2009-06-20 @ 18:19:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Annebelle: Ja, jag håller med dig. Resonerar nog så som du gör, mer än vad Therése gör. Oftast lättare att minnas "dumma" grejer, än bra grejer...



Ja, här har det varit sol, moln, och regn, om vartannnat. Precis som i går.



Det var perfekt med ett biobesök, och det var vi inte ensamma om att tycka, för det var fullt med folk i Heron City.



Vi hade tänkt oss att kanske gå ut och äta sen också. Men vi längtade lite hem, och köpte med oss mat hem istället.



Låg kan man vara, och huvudvärk kan man ha, även om man inte är bakis, det är ju jag aldrig heller.

2009-06-20 @ 18:22:45
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0