Dagens Dagbok - Fredagen den 22 maj 2009 - Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med åtta fotografier).


Mobilen larmade klockan halvåtta i morse. Och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så åt jag frukost, fikade, och läste nyheter i datorn.


Borzko hade gått upp redan klockan två i natt och åkt iväg för att jobba. Och Jimmy hade gått upp klockan fem och åkt iväg för att jobba.


Det var tråkigt väder. Grått, mörkt, trist, kallt, och såg ut att bli regn senare. Men jag bestämde mig ändå för att ta en promenad. Beslöt mig för att åka in till stan, och promenera runt där, och i så fall åka hem om det började att regna.


Jag gick iväg hemifrån vid halvtiotiden. Tog tunnelbanan in till Skanstull, och så promenerade jag därifrån in mot stan. Sen när jag kom in till Hötorget, så gick jag runt omkring lite varstans i stan. Mest på små och lugna bakgator.


Gick in på McDonalds och tog en liten caffe latte och en liten sprite light.



Sen så promenerade jag runt lite i parker i stan. Bland annat i Tegnérlunden där jag tog dom här tre fotografierna.




 


Och den här fina fontänen fotograferade jag vid Norra Bantorget.



Så småningom så kom regnet. Först så duggade det bara, och då fortsatte jag att promenera i alla fall. Men sen så började det att regna mer och mer, och då bestämde jag mig för att ge upp, och åka hem.


Men så blev det ändrade planer, och jag åkte istället till Skanstull, där jag mötte upp med Jenny, Jocke, och Tindra.


Vi gick till McDonalds, där jag bjöd dom på lunch.



Jag åt en grekisk sallad, med vitlök & örter-dressing, salladsbröd, och mjölk. Jättegott.


 


Sen så gick vi runt i Ringens Köpcentrum. Jag och Jenny handlade lite saker inför hennes studentmottagning, bland annat inbjudningskort och tackkort, och lite andra småsaker.


Så småningom så skulle dom vidare in till stan för ett ärende, men då sa jag hej då och åkte hem mot Farsta istället.



Jag kom hem vid halvfyratiden, sex timmar sedan jag åkte iväg i morse. Och artontusen steg blev det ungefär.


Borzko kom hem från jobbet, nästan samtidigt när jag kom hem. Han duschade då och gjorde sig i ordning. Sen så åt han middag. Jag hade ju ätit så sen lunch, så jag tog bara en fika när han åt middag.


Vi satte oss sen båda två uppe i vardagsrummet. Borzko satt och läste, först i Aftonbladet och sen i sin bok. Jag varvade datorn med min bok.


Solen tittade fram helt plötsligt sen, och då skyndade jag mig ut på balkongen. Ungefär en timme satt jag där, och sen så kom molnen tillbaka igen, och jag flyttade in i vardagsrummet igen.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Var salladen god?

Du måste pröva ost- och skinksalladen vid tillfälle sen, den tycker jag är jättegod!

(är nog lite käääär i den salladen =D)

2009-05-22 @ 18:33:59
URL: http://jessapessa.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Jessica: Salladen var supergod! Testa!

Jag äter ju inte kött, men det kanske går att ta ost&skinksalladen med bara ost?

2009-05-22 @ 18:40:04
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Jag har bara lyckats få ihop knappt 10000 steg idag - fastän jag var och tränade.. :-/

2009-05-22 @ 21:58:02
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, men du fick ju massa motion i andra muskler då också. Jag fick ju bara i benen. ;-)

2009-05-22 @ 22:24:52
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: isabella

Hej! Tyck till om min blogg. Puss!

2009-05-22 @ 22:30:57
URL: http://counterfaitmagic.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Isabella: Okej.

2009-05-22 @ 22:39:40
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0