Dagens Dagbok - Onsdagen den 13 maj 2009 - Arbetsdagen.

Jobbade förstås precis som vanligt i dag också.


I dag så hade vi personalbrist, för en av kollegerna var sjuk även i dag, precis som i går, och i dag så jobbade ju inte Snurran hos oss, utan med sitt fackliga arbete.


Så det blev lite annorlunda för vissa av oss i dag. Jag började med att vara en stund i skalen och förbereda grönsakerna. Sen så "dukade" jag, alltså fixade i ordning matsalarna inför lunchserveringen. Och efter det så jobbade jag som försteman i stora matsalen under lunchrusningen. Andreman hade vi ingen i dag, så jag fick jobba själv i dag.


Vi serverade fiskgratäng (hokifilé med räksås) i dag, med kokt potatis till. Och som alltid så hade vi också vår salladsbuffé.


Hektiskt blev det ju förstås, eftersom vi hade en personal för lite. Men allt flöt i alla fall på helt okej. Och ingenting speciellt hände.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0