Dagens Dagbok - Söndagen den 31 maj 2009 - Eftermiddagen + Kvällen. (Med fyra fotografier).

Borzko kom hem från gymmet vid halvettiden. Då åt han och jag lite lunch tillsammans. Och sen blev det en fika uppe på den övre balkongen. Han satte sig sen och läste i sin bok, och jag varvade bokläsning med datorn.


Vid tvåtiden sen så stack Borzko iväg med bilen, för att åka hem till sin mamma på sitt vanliga söndagsbesök.


Jag flyttade ner till solen på uteplatsen en stund, och satt och solade. Men jag vågade bara sitta i en halvtimme, och sen så flyttade jag upp till skuggan på den övre balkongen igen.


Jag fortsatte sen att sitta där och slöa och njuta av den underbara dagen. Varvade stunder med datorn och boken som vanligt.


Sen vid halvfyratiden så gick jag iväg, och gick hem till min mamma för Mors Dags-firande. Jag överlämnade mina presenter, som var två pocketböcker och sex stycken skålar.


Strax efteråt så kom Jenny dit, och då gick jag, Jenny, och mamma iväg till centrum för att äta Mors Dag-middag på restaurang. Jag bjöd dom båda två. 


Vi gick till "Antonios" och vi satt i skuggan på uteserveringen.



Jag åt en sallad med räkor och kräftstjärtar. Mycket god var den.



När vi hade ätit upp, och suttit och pratat en stund, så gick vi ut på en liten promenad. Ungefär en halvtimme blev det.


Sen så gick vi alla tre hem till mamma, där pappa också var. Och så fikade vi på deras balkong.



Vid halvsextiden så ringde Jimmy. Han sov ju över hos Jenny och Jocke i går natt, efter festen. Sen så åkte han direkt därifrån och jobbade i dag. Nu ringde han för att säga att han var på väg hem, så då kom han direkt till sin mormor och morfar för att fika.



Jag blev uppvaktad på Mors Dag av Jenny och Jimmy, men det kommer i ett separat inlägg.


Sen vid halvsjutiden så gick jag, Jimmy, och Jenny därifrån. Jag och Jimmy skjutsade Jenny till Älvsjö Station där hon tog pendeltåget hem till Tumba. Och Jimmy och jag åkte hem till Farsta sen.

Jimmy och jag kom hem vid sjutiden. Han duschade då och gjorde sig i ordning, och sen så åt han middag. Sen så satte han sig vid datorn. Och jag varvade datorn med boken.

(Finns en hel del bilder från dagen i Jennys blogg också.)

(Direktlänk till Jennys inlägg om Mors Dag.)


Kommentarer
Postat av: Snurran

Vilken trevlig Mors dag :-)

2009-05-31 @ 21:51:12
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

Ja, helt perfekt! :-D

2009-05-31 @ 21:55:45
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0