Dagens Shopping - 090505 - Mobil.


Köpte en ny mobil för att ha när min Nokia N95 är på service och repartion. Det kommer att ta upp till en månad innan jag får tillbaka den. Och Phone House hade ingen lånemobil att låna ut till mig. Och ingen av dom gamla mobilerna som vi har hemma var något som jag ville ha. Så jag köpte en Nokia 1650 för 400:- kronor. Den får duga att ha en månad. Och sen kan vi ha den som en reservtelefon här hemma.

Så jag kan inte mobilblogga nu på ett tag, för det finns ingen kamera i den. Det går inte heller att ta emot mms i den. Och det finns ingen mp3-spelare. Men det finns faktiskt radio! Så mina promenader är räddade! Och det går faktiskt att prata i den och att skriva sms! ;-D



Väldigt suddig bild... Så här ser den ut:


Kommentarer
Postat av: Josefin

Haha skönt att det går att prata och skicka sms ;-)

Men nog är det en liten omställning då man är bortskämd med det mesta på mobilen och går tillbaka till att "bara" kunna skicka sms och ringa.



Kramar

2009-05-07 @ 21:02:08
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, jag är oerhört bortskämd och petig. Jag saknar redan min mobil jättemycket... Och likadant med min dator. Men jag tänkte att jag skulle vara smart och lämna in båda nu, så har jag dom båda fräscha och välfungerande till sommarlovet när jag är ledig! :-)

2009-05-07 @ 21:18:42
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Jag tycker ändå att den var jättebillig - de viktigaste funktionerna finns ju ändå OCH radio :-D

2009-05-07 @ 21:27:25
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, den var billig, och helt okej att ha. Men jag älskar ju verkligen min N95:a, så det känns lite ovant med den här...

2009-05-07 @ 21:34:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ja det lät som en bra idé :-)

Det blir ju så när man är van vid saken, om man måste ha en äldre mobil ett tag känns det stenålders ;-) Lite roligt att fundera på vad mobilen kommer att kunna erbjuda i framtiden, det mesta som behövs finns redan (enligt mig) men allt går ju framåt.



Kram

2009-05-08 @ 11:37:01
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, för när jag är ledig så blir det ju mycket tid vid datorn, och jag avänder mobilen mer då också!

Ja, du, svårt att sia om framtiden. Men jag tror att det kommer att komma många nya funktioner framöver.

2009-05-08 @ 15:47:35
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0