En väldigt låååång lista! ;-D


Therése i bloggen Therror in suburbia utmanade alla sina läsare i sin blogg genom att skriva "Gör denna om ni orkar!" Och jag orkar! ;-D Så nu skriver jag samma till mina läsare: "Gör denna om ni orkar!" Och om ni gör den, så skriv i mina kommentarer, så jag kan läsa den.

Vad blir ditt namn baklänges?
nilluK eiraM-ttirB.

Hur lång tid är det längsta du legat på sjukhus?
I ungefär en vecka, när jag födde Jimmy. (Man låg så länge på sjukhus på den tiden, för drygt tjugo år sen, när man fick sitt första barn.)

Platt eller lockigt hår?
Absolut inte lockigt, men inte direkt platt heller. Rakt hår med lite självfall i.

Är du kär i någon?
Ja, i min man.

Vad gör du när det regnar?
Läser böcker eller sitter med datorn.

Har du en dröm som gått i uppfyllelse?
Många små drömmar har gått i uppfyllelse. Som ung drömde jag om att få bli mamma, och gärna få både en dotter och en son, och så blev det ju. På senare år drömde jag om att åka till Thailand med familjen, och den drömmen gick också i uppfyllelse när jag fick ett arv.

Vad har du som startsida på Internet?
Aftonbladet.

Vem ringde du senast?
Borzko.

Tycker du att sengångare är söta?
Jo, det är dom väl.

Har du haft vattkoppor?
Ja, som litet barn.

Vilken mobilsignal?
"Sweet Child O' Mine" med Guns N' Roses.

Första sporten du utövade?
Fotboll.

Vad längtar du mest till just nu?
Sommarlovet.

Hur gammal har du tänkt bli?
Tresiffrigt vore ju kul att bli.

Kan du gå ner i spagat?
Nej, långt ifrån.

Vad är du mest rädd för i hela världen?
Att någonting ska hända mina barn.

Läser du på baksidan av mjölkpaketen?
Ja, jag är en sån som läser på precis allt.

Röd, grön, blå eller gul mjölk?
Helst minimjölk, men alla sorter går bra.

Vad har du för färg på ditt påslakan?
Typ terracotta-färgade.

Sommar eller vinter?
Definitivt sommar.

Tänt eller släckt när du ska sova?
Släckt.

Godaste drickan till frukost?
Kaffe.

Vem kramade du senast?
Jimmy.

Duscha eller bada?
Duscha. Vi har inte ens något badkar här längre.

Kan du ditt mobilnr utantill?
Ja. Och jag har aldrig bytt nummer. Har haft det i många, många år nu.

Vad var det senaste som fick dej att skratta?
Någon scen i filmen som vi såg i går kväll. "The Wrestler".

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
Oj! Massor! Måste räkna och kolla sen. På min stora ring, så har jag sen fyra mindre ringar med olika samlingar av nycklar, som sitter fast med små karbinhakar på den stora ringen. En med nycklar hem, en med nycklar till jobbet, en med nycklar till bilen, och en med övriga nycklar. Alla brukar säga att min nyckelknippa ser ut som den tillhör en vaktmästare.

Vilken svordom använder du mest?
"Shit!" och "Fan!" tror jag.

Äger du en Ipod?
Nej, jag har mp3-spelare i mobilen som jag använder.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
04.30 på vardagar. Och oftast 07.30 när jag är ledig.

Hur många resväskor äger du?
Familjen äger flera stycken stora resväskor tillsammans.

Använder du flip flops även när det är kallt ute?
Nej, absolut inte, för jag är så frusen av mig. Har inte så ofta flip flops överhuvudtaget. Faktiskt mest utomlands bara.

Var köper du dina matvaror ifrån?
Willys och Hemköp.

Skulle du hellre ta bilden än att vara med på bilden?
Jag älskar att fotografera. Men jag har heller ingenting emot att vara med på bilder.

Vilken var den senaste filmen du såg?
"The Wrestler" med Mickey Rourke i går kväll. Mycket bra var den.

Har någon av dina vänner barn?
Ja, nästan alla.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En resa till något varmt land, till mig själv, och mina nära och kära.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Nej, ingen annan. Men jag kallar mig nog det ibland.

Tar du medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej, har aldrig behövt det. Inte ännu i alla fall.
 
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
"Så gör jag det igen" med Caroline af Ugglas.

Föredrar du vanlig mjölk eller chokladmjölk?
Vanlig mjölk.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Nej, det tror jag inte.

När var senast någon stötte på dig?
Det var nog länge sen, för det kommer jag inte ens ihåg.

Vad åt du till middag?
I går så åt jag faktiskt ingen middag, för jag åt så sen lunch. Och då åt jag grekisk sallad på McDonalds.

Använder du huvtröjor?
Ja, jag älskar dom. Men bara såna med blixtlås hela vägen fram. Nu har jag samma tröja varje dag. Den hinner knappt bli torr efter att jag har tvättat den, tills jag har den igen. Det är en svart  Ed Hardy (fejk) från Turkiet. Älskar den.

Kan du vissla?
Ja.

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Ja, när jag var yngre så gick jag ofta i första maj-tåget.

Vem var den senaste som ringde dig?
Jenny.

Vilken är din favoritattraktion på ett nöjesfält?
Berg- och dalbanan.

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
Förmodligen.

Vilket riktnummersområde befinner du dig i?
08.

Tittade du på tecknat när du var liten?
Det fanns inte så mycket tecknat på teve när jag var liten. Det var väl typ bara på julafton, när det var Kalle Anka.

Hur stort är ditt närmsta köpcentrum?
Cirka 150 butiker.

Hur många syskon har du?
En syster som heter Anette och är fyra år äldre än jag.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen.

Äger du några band-t-shirts?
Ja, många. Köper alltid en t-shirt när jag går på konsert. Så jag har väl typ Metallica, Iron Maiden, Guns N' Roses, Bon Jovi, Queen, Europe, och många många fler. Men jag använder dom aldrig.

När flög du senast?
När vi flög hem från Turkiet förra sommaren.

Hur många stolar står runt ditt köksbord?
Sex stolar och en kökssoffa.

Läser du för skojs skull?
Jag läser oerhört många böcker. Älskar att läsa. Det är mitt absolut största intresse. Förra året blev det 118 böcker.

Pratar du några andra språk?
Lite dålig engelska.

Diskar du din egen disk?
Nej, diskmaskinen diskar hemma hos oss.

Har du gråtit offentligt?
Ja, många gånger.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Laptop.

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Det beror på vad det är. När det gäller teknikprylar så gillar jag att lära mig nytt.

Vill du ha några tatueringar eller piercingar?
Ja, jag har tio tatueringar och två piercingar.

Tycker du att killen/tjejen borde bjuda på första dejten?
Nej, jag tycker nog att var och en kan betala för sitt.

Kan du kasta macka?
Kunde förr i alla fall, men det var många år sedan jag provade.
 
Vem har du med på bio?
Oftast så brukar det vara min son Jimmy. För vi är dom som mest gillar att gå på bio, och vi har ganska så lika filmsmak.

Vad har du för väder?
Regn...

Vilket var ditt favoritämne i gymnasiet?
Svenska. Speciellt att skriva uppsatser.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Omtänksamhet kanske.

När sov du senast på golvet?
Det kommer jag inte ihåg.

Vilken är din favoritdrink?
Dricker ju inte alkohol längre. Men förr så var det "Bloody Mary".

Gillar du din boendesituation?

Ja, jag älskar den. Men jag skulle ju inte heller tacka nej till att bo till exempel på söder, eller i stan.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Jag sover nästan alltid sex timmar när jag jobbar, och sju timmar på helgerna. Det är perfekt för mig.

Äter du frukost dagligen?
Ja, alltid. Dagens viktigaste mål tycker jag.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
På jobbet är det alltid stressigt. Men inte min fritid.

Vilken är din favoritfrukt?
Hallon och bigarråer.
 
Hur gammal blir du din nästa födelsedag?
49 år.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, väldigt faktiskt. Speciellt stavning.

Tror du på liv på andra planeter?
Ja, det gör jag. Verkar ju konstigt om det bara skulle finnas liv här på vår planet.

Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?
En kollega.

Tror du att gud är en man eller kvinna?
Tror inte på Gud. Inte som en person i alla fall. Mer som någon högre makt i så fall.

Vad var det senaste du åt?
Rostade mackor.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller det motsatta?
Det är nog ingen skillnad tror jag.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Det var min syster som valde mitt namn, efter en låt av Thore Skogman: "Hambo med Britt-Marie". ;-)

Gillar du senap?
Ja, helst skånsk stark senap.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Nej, det skulle jag aldrig våga.

Har du någonsin köpt något från ebay?
Bara från svenska Tradera.

Skulle du säga att du är trendig?
Nej, inte det minsta.

Om någon som du inte var intresserad av bjöd dig på en dejt, hur skulle du reagera?

Jag skulle tacka nej, både för att jag inte var intresserad, och för att jag är gift.

Vilken är din favoritkaraktär i star wars?
Har aldrig varit någon jättefan av star wars, så jag vet inte.

Stör det dig om någon säger att de ska ringa, men inte gör det?
Ja, det gör det. För har man sagt en sak, så ska man väl göra det.

Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
Många. Dom senaste jag grät till var nog "Marley och jag" och "Allt för min syster".

Tycker du att du är attraktiv?
Jag tycker att mitt utseende är helt okej.

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Jag äter inte kött sedan ett par år tillbaka. Men jag tror inte att jag skulle få dåligt samvete om jag skulle börja att äta kött igen.

Om du hade varit född av motsatt kön, vad hade du helst hetat?
Jag vet inte. Men inte ett dubbelnamn i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Therése

Kul att läsa din lista och att se att du också är döpt efter en låt! :D

2009-05-23 @ 10:55:16
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Bim

---> Therése: Ja, listan var rolig att göra. Jag är ju rätt så barnslig, och gillar såna här listor! :-)



Ditt namn, och låten du är döpt efter, och artisten som har gjort din låt, är ju bra mycket bättre än min! ;-)

2009-05-23 @ 11:12:45
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Johanna

Man behöver inte vara barnslig för att tycka om sådana här listor:) Jag gjorde den med:D!



Och märkte faktiskt att vi tänker lika på väldigt många punkter.



Ha en bra dag:)

2009-05-23 @ 12:13:35
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Johanna: Kul att du också gjorde den! Jag ska kolla in den direkt!



Ha en bra dag du också! :-)

2009-05-23 @ 12:59:44
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Kakaaan

Hihi, jag har gjort den ;-)

2009-05-24 @ 00:05:28
URL: http://phan.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Kakaaan: Okej! Nice! Ska kolla in din då! :-)

2009-05-24 @ 11:02:04
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0