Konsert i Berwaldhallen den 10 maj 2009 med "Kör för alla!" och Caroline af Ugglas. - 1.


Ja, vad ska man skriva!? Att det var långt över mina förväntningar. Det var superkul. Det roligaste jag har gjort på mycket länge. Så mycket känslor. En glädje som inte går att beskriva. Och samtidigt så blir man rörd och tårögd. Gåshud på armarna nästan hela tiden.

Så kul att det blev två konserter för oss i Stockholmskören. För det gick alldeles för fort. Men nu så fick vi ju göra om allting en gång till, och det var perfekt.

Roligt att alla som var där tyckte att det var bra. Alla tolv som var där för att titta och lyssna på syrran och mig, var jättenöjda.

Och Caroline af Ugglas är en helt fantastisk människa. Det finns ingen mer som hon. Tusen tack till henne, och till Heinz Liljedahl. Och även till dom andra musikerna.

Drygt sexhundratusen kronor fick vi in till Stadsmission på dom tre konserterna. Och dom är öronmärkta till barn och ungdom som har det svårt.

Dom olika stämmorna skulle ha lite olika färger på sig. Röd stämma skulle ha svart och rött. Grön stämma skulle ha svart och blått. Svart stämma skulle ha svart och vitt. Och brun stämma skulle ha svart och/eller vitt plus guld.

Jag sjöng brun stämma och hade alltså svart och guld på mig.



Dom här två korten har jag tagit från scenen innan det började.  På det första så ser man man rakt fram mina tre jobbarkompisar inringade. Och på det andra så ser man familj och släkt, nio stycken, inringade. (Eller inringningarna syns visst inte...) Dom sitter på första balkongen.




Min jobbarkompis, Snurran, i bloggen Filojokus Funderingar, var där, och bloggade förstås om det. Hon har lagt in tre fotografier i sin blogg också. Så kolla gärna in det. Här är en direktlänk till inlägget.

Jag bloggar det här så länge. Sen så kommer det förmodligen ett inlägg till, med korten som Jimmy tog, och kanske en YouTube-film med det som Jenny filmade. (Och här är en länk till det inlägget.)


Kommentarer
Postat av: annebelle

MEN vad roligt! Vad glad jag blir för din och er skull! Vilken tur att du gick dit trots att du var lite nervös!

Jag såg intervjun på din länk med Caroline och jag blev imponerad, väldigt skön och klok verkar hon vara.

2009-05-10 @ 20:40:11
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, det var helt fantastiskt roligt! Och jag är så glad att jag vågade mig dit, då i början på terminen! Nu kommer jag aldrig att sluta!



Du skulle älska Caroline! Hon är en underbart god och äkta människa!

2009-05-10 @ 20:44:36
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack, tack det var en fantaktisk stund tycker jag, måste säga att man blev glad i hela kroppen. Nu ser jag fram mot nästa gång. Kram Mita

2009-05-11 @ 08:19:11
Postat av: Bim

---> Mita: Varsågod! :-D Det var jätteroligt att ni tre kom! Och ni får gärna komma varje gång! ;-D Och visst blir man glad i hela kroppen! :-)

2009-05-11 @ 14:31:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Marianne

Ja, visst var det roligt. Var du med på båda era konserter?

Vi hade ju några från er kör som förstärkte vår bruna stämma och ett par av dom gjorde oss lite ledsna genom att mota bort oss från våra platser. Det var ju trots allt vår konsert. Men för övrigt var vi glada åt förstärkning då vi är väldigt få i tarmen i U:a.



2009-05-11 @ 19:54:54
URL: http://marianneekwall.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Marianne: Ja, det var så himla superkul! :-D Jag var med på båda konserterna.



Tråkigt att det kändes som om "Stockholmarna" motade bort er.



Har precis varit på sista träningen för i år nu... Jättetrist att det inte är något på så länge nu...

2009-05-11 @ 20:48:42
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: linda

åh vad härligt det var. alldeles underbart. jag e helt slut nu men lycklig.

jag diggade er i bruna stämman o vad ni stuffade. superhäftigt!

vad kul att du lagt in så många bilder.





2009-05-12 @ 22:13:21
URL: http://wwwgrodar.blogspot.com/
Postat av: Bim

---> Linda: Ja, det var helt fantastiskt underbart!

Ja, några i bruna stämman dansade loss riktigt ordentligt.

Kul att du gillar mina bilder!

:-D

2009-05-13 @ 16:12:50
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0